emmizenma

Alla inlägg under juli 2013

Av emmizenma - 28 juli 2013 20:15

Anton älskar riddare så vad passar bättre än att åka på tornespel?
För andra året i rad besökte vi idag skokloster där Nordic knights har sitt riddarspel.

Helt fantastiska hästar och skickliga ryttate som bjöd på show.

Vi mötte upp mormor, morfar, Denise och Alwin där så ett litet gäng var vi! En varm och mysig dag!

Anton övar på att vara riddare.

Av emmizenma - 28 juli 2013 06:57

Igår morse mötte jag upp Jane i stallet vid 8 och vi tog en morgonrunda, den vi kallar "crossbanan".

Det var så härligt, änligen känns det roligt att rida igen. Så roligt att jag anmält oss till kurs i slutet av Augusti.

Jag har sänkt alla ambitioner och rider bara när jag har tid och lust, det ska inte vara ett stressfyll "måste". Fluga verkar må bra ändå....


 


Vilma är anmäld till ridlekis i höst!

När vi var i Ullared eller Gekås som affären heter så köpte jag ridbyxor och ridhjälm till Vilma. Ridhjälm får de säkert låna men eftersom hon rider ibland på Fluga och är med i stallet är det bra med en egen.

Fick frågan varför hon skulle börja på ridskola när vi har Fluga?!

Men jag tänker att på ridskolan får hon lära sig säkerhet av utbildad personal, gemenskap med andra barn, ponnysar i lagom storlek helt enkelt den gemenskap som föreningslivet innebär.

Jag tycker och tror att föreningsliv är bra för  barn och ungdomar, sysselsättning oavsett vad eller vilken sport. Vi kommer defenetivt vara aktiva i de föreningar som barnen väljer att delta i just för att både jag och Magnus tror på det och det behövs alltid folk! Även om de börjar med tex innebandy eller balett som jag inte kan ett smack om kan man alltid tvätta matchkläder, ställa upp och köra, ragga dommare, stå i kiosken eller vad det nu må vara!

Och ja självklart tycker jag det är roligt att Vilma vill rida, det vore kul att få dela på detta intresse och kanske i framtiden ha en häst ihop. Men Vilma får självklart välja precis vad hon vill och vill hon inte rida så slipper hon självklart det. Det ska vara roligt och lustfyllt annars tröttnar man.

Anton är inte lika taggad, men om hans kompis A börjar på fotboll då ska han oxå gå säger han. Han gillar familjegympan :-D


Av emmizenma - 26 juli 2013 21:33

Borta bra hemma bäst!
Det är nått visst med det ordspråket. Vi har haft en fantastisk vecka men ändå är det skönt att komma hem igen.
Lite tomt att inte vakna upp till kusinerna tyckte barnen.

Idag har vi packat uoo lite och vart till camping för att ta oss ett dopp! Vi har haft närmare 30 grader varmt här idag.
Var ut till Fluga en sväng oxå, hon fick vila idag men imorgon bitti ska vi ut på en sväng....

På söndag åker vi till skokloster och tittar på riddarspel! Och på måndag är min semester slut och jag ska infinna mig på jobbet, vi har sommarförskola så jag ska vara på en annan förskola. Men det blir mjukstart för sen är jag ledig en vecka till :-)

Minigolf i Ängelholm. Het match där Magnus vann! Anton har ruggigt bra spelsinne för sin ålder. Han kan nog bli farlig mot sin far om några år ;-)

Av emmizenma - 24 juli 2013 16:15

Vi är i Skåne på semester, har vart här nere em vecka och imorgon rullar vi hemåt igen!

härliga dagar vid stranden

mycket glass

kvälls promenader längs strandent

besök i pytteskogen

Och mycket mer har vi gjort!
Bl.a Ett besök på Ullared!

Tack farmor, farfar, faster och kusinerna för en härlig och rolig vecka!

Av emmizenma - 16 juli 2013 08:11

Igår var barnen och magnus på Leos Lekland och körde järnet i 4 timmar.
Jag var hemma och städade. Att vara hemma helt själv och lyssna på bra musik och städa det är verkligen skönt och lyxigt! Jag älskar känslan av nystädat, den känslan infinner sig dock inte så länge när man har barn;-)

På kvällen var jag och Sanna ut och käkade. Det blev grekiska och sedan en cider på en uteservering. Måndagslyx när den är som bäst:-D och helt okej " betalning" för dubbelvagnen som nu kommer till användning av Sannas barn!

Idag blir det att tvätta kläder, i slutet av veckan rullar vi iväg på semester i södra Sverige!

Av emmizenma - 13 juli 2013 22:12

Det blev en liten sväng i skogen på Flugan ikväll.
Jag, Fluga, skogen och tystnaden.

Av emmizenma - 12 juli 2013 13:02

Snart kommer Magnus hem och då har vi semester " på riktigt". Hela familjen tillsammans ett par veckor!

Igår hängde vi nere hos farmor och farfar hela dagen. Det som var tänkt som en snabbvisit för att Vilma ville leka med farmor en stund blev en heldag med kusinerna. En 3-åring, 4-åring, 5- åring och en blivande 7-åring.... Full fart men de har så himla roligt ihop!

Sedan åkte vi hem, Vilma somna och Anton vila. Jag passade på att köra 30 minuter med kb, ett tufft och svettigt pass! Idag har jag träningsvärk i låren, rumpan och ländryggen! Inga ursäkter när man har 30 min över.... Sedan raskt in i duschen och göra oss i ordning för grillkväll med vänner.

Idag har vi hittills bara slappat! Det blev lite sent igår! Jag har passat på att rensa i garderoben och gjort plats för förvaring av skor.
I eftermiddag ska vi hem till fam. Baringson och grilla.
Att umgås över lite grillat det är vår sommargöra :-)
Jag som sällan, väldigt sällan dricker alkohol hittade faktiskt ett gott rose vin igår så ett helt glas slank ner! Blir ett idag med ;-)

Här kommer lite bilder från Antons utflykt till lådbilslandet

En härlig dag hade Anton som han pratar mycket om!

Av emmizenma - 11 juli 2013 07:27

I förrgår var vi till kungsbyn med mormor. Vi spana in djuren och lekte i lekparken. Mysigt! Vi avslutade med leksksaffären och Anton köpte ett spel till sitt Nintendo för sin veckopeng.

Igår var en lugn dag. Jag och Vilma var en sväng och hälsade på Johanna och Melker. Melker fick barnens gamla gå-bil. Bättre att den kommer till användning än att bara stå i garaget och samla damm.
På kvällen mötte jag upp Elin och mamma, vi åt middag på indigo. Jätte gott och trevligt! Onsdagslyx!

I tisdags morse vaknade jag pigg vid 5 och familjen låg och sov. Jag passade då på att damma av min gamla mtb och körde ett pass. Det var riktigt roligt att köra i skogen. Nu har jag blåmärken på benen och blodad tand, det blir nog fler vändor när andan faller på!

Idag blir det strandhäng och ikväll ska vi hem till några kompisar och grilla :-)
Magnus har två dagar kvar på sitt jobb, ja inte bara för semestern utan för alltid. I höst väntar nya uppdrag!

Ovido - Quiz & Flashcards