emmizenma

Direktlänk till inlägg 8 januari 2015

Ett trevligt avslut.

Av emmizenma - 8 januari 2015 17:44

I måndags packade vi in oss i bilen och for till Tom tits. Där mötte vi upp farmor, farfar, faster och kusinerna.
Det blev mycket experimenterande!
Anton fastna för två saker "snurror" och bilbalongs bettel.

För vilma har det på senaste tiden blivit mer påtagligt att hon är ända tjejen i kusinskaran(förutom stora kusin Ylwa då). Hon påtalar det ibland. Men på tom tits tyckte hon kanan var jätte rolig. Och jag tror hon kände sig stor när hon fick springa och åka den själv med Filip.

Efter många timmar med experiment var det dags att åka till hotellet.
Vi var alla trötta och somnade fort efter kvällsmat och lite lek på vårt gigantiska rum.

Vi sov gott allihopa.
Och efter att vi tagit det lugnt en stund var det dags för frukost. Finns det något bättre än hotellfrukost? Den här var bland de bästa jag ätit på!

Sedan var det dags för Disney on ice.
En bra föreställning med flera favoriter. Frost och lilla sjöjungfrun var Vilmas favoriter! Anton fastnade för skönheten och odjuret!

Trötta nöjda och glada for vi hemåt!
Tack för härliga dagar.

Nu är vi igång med jobb, skola och förskola.
Även om ledigheten är härlig så är det ändå roligt att återse kollegor och barn och kompisarna för barnen!
Det bästa är nu att vi går mot ljusare tider, att veta att våren ligger framför oss om några månader är underbart ?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmizenma - 17 juli 2015 22:07

4 veckors semester och en jobbvecka avklarad. Nu återstår 2 veckors semester. Vädret har vart väldigt upp och ner, sol, regn och kAllt. Men några varma dagar fick vi vecka 27. Vi har badat, lekt, hängt med kompisar och besökt Furuvik. Anton har va...

Av emmizenma - 1 juni 2015 13:14

Ett tag sedan jag skrev här blev jag påmind om av min kära mor. Vi har avverkat kalas på kalas under våren. Båda barnen, kusin, gudbarn och kompisar. Vår lilla tjej som inte är så liten längre fyllde 5 år i maj. Firad av släkt och vänner. Ba...

Av emmizenma - 24 april 2015 05:11

Så kom äntligen 7-års dagen. Vi tassade upp tidigt och sjöng för Anton som nyvaken öppnade sina paket från Oss " oh tack" " oh tack" " men hur har ni haft råd med allt det här?". (Vi har pratat ganska mycket om pengar och pengars värde. Ibland f...

Av emmizenma - 17 april 2015 05:41


När jag nattat barnen och de sover vid 19.30-20 så har jag inte orkat ta mig upp utan legat i sängen och spelat candy crush. Sedan somnat tidigt. Rätt skönt. Har fixat lite födelsedagspresenter i veckan, vi har vart på gympa och simskola, tagit i...

Av emmizenma - 11 april 2015 09:25

Våren är här på riktigt! Påsken är firad och längtan efter födelsedagarna är stor! Vi avnjöt en lugn och skön påskhelg med mys, utflykt, cykel, ridning och god mat. Bjuder på några bilder från vår påskhelg. kusinerna vid anundshög. Utflykt a...

Ovido - Quiz & Flashcards