emmizenma

Alla inlägg under oktober 2014

Av emmizenma - 31 oktober 2014 17:57

Full fart mot helgen.
Idag är det min dag. 29 år.
Jobbade några timmar sedan åkte vi in till stan en sväng och uträttade lite ärenden.
Anton har vart hos en kompis hela dagen och nu är de på innebandy träning.
Firar inte mig så mycket idag med andra ord. Men imorgon kommer några vänner hit och äter och umgås. Nästa helg blir det lite fika med släkten.



Igår bjöd mina kollegor på Duvan ut mig på middag. En super rolig och mysig middag. Många skratt. Kommer sakna de massor.
Första veckan på nya jobbet har gått bra. Nästa vecka blir det "skarpt läge" när eleverna kommer.

Trevlig helg!

fick denna härliga tavla av "Duvorna". Alla hade skrivit ett ord som beskriver mig. t

Av emmizenma - 27 oktober 2014 05:44

Helgen har spenderats i Ullared med syrran, Cattis och Johanna. Mysig helg! Vi sov kvar på hotellet så vi han med lite shopping även på söndagen.
Nu är nästan alla julklappar klara. Det känns bra. Jag gillar julen med alla pynt osv med ogillar julklappshetsen. Magnus var i Stockholm på hockey så barnen fick bos hos mormor och morfar. De verkar ha haft det mysigt!

Jag älskar hotellfrukostar. Nästan de bästa med hela resant

Idag börjar jag mitt nya jobb. Pirrigt och läskigt.
Men peppad!
Eleverna har höstlov denna vecka så det blir en mjukstart med att sätta sig in i allt.

Denna vecka känns ganska lös. Jag vet bara hur jag jobbar idag. Resten av veckan vet jag inga tider osv.
Men på torsdag ska jag ut och äta med mitt gamla jobb. På fredag ryktas det om att jag fyller år. I helgen blir det middag med goa vänner.

Ska även sätta igång Fluga efter 2 veckors vila.

Av emmizenma - 20 oktober 2014 17:34

Naturhistoriska som utflyktsmål.
En trevlig dag med familjen och mormor.
Mycket spännande att utforska och titta på.
Anton känns redo för ett besök på tom tits. I klimatutsällningen hade de några saker från tom tits. De lockade.

Av emmizenma - 20 oktober 2014 16:26

Jag har åkt på riktigt envisa magbaciller :-(
Jag hoppas det snart blir bra, för detta har vart väldigt jobbigt!
Nu ska jag bara vila och försöka bli frisk. Håller Vilma hemma från föris och Anton har bara vart på skolan. Så att sysselsätta de två när man knappt orkar resa sig upp ur soffan är en pärs. Turligt nog leker de fint just nu! Har en kokkorvsburk i kylen åt de till kvällsmat. Ibland får man göra det enkelt för sig. Dessutom blir det en del tv tittande! Men så får det bli ibland.
Nu hoppas jag bara att vi är pigga och krya till helgen!

Av emmizenma - 18 oktober 2014 08:05

Kollade igenom gamla bilder på barnen igår...
Tänk vad åren har gått. Började tänka på nästa år då de fyller 5 och 7år. Kusinerna 9 och 6 år. Det är inga pluttisar vi har längre.

Av emmizenma - 13 oktober 2014 18:51

Då har en till vecka startats upp!
Kommer att bli en intensiv vecka med f-möte på jobbet, jour och lite annat roligt.
Dessutom med vårt nya fredagsmys. Innebandyträning! Anton har börjat spela innebandy och tycker det är jätte kul.
Liiiiite tråkig dag och tid dock. Men men bara gilla läget.

Helgen var härlig! Lugn och skön och massa mys. Jag och Magnus hade en datenight.
Vi pratade lite om hur vi ska fira vår 5-åriga bröllopsdag :-)
Och han prata om allt mellan himmel och jord. Utan avbrott. Såå lyxigt!

Igår var vi och badade. Vi åkte till sydpoolen i Södertälje.
En rolig och mysig dag med bad i några timmar.

Av emmizenma - 5 oktober 2014 20:03

Efter en vecka i sjukstugan var helgen välkommen!
En skönt helg med lite av varje!

Idag har vi vart ute på landet hos mamma och pappa. Pappa har byggt en rök så vi bjöds på varmrökt lax. Super gott.
Barnen hade med sina cyklar så vi tog en tur ner till kyrkoruinen.

Jag har påbörjat kampanjen att locka Syrran och Henrik att köpa hus i Sura. Kommer nog dessvärre inte lyckas. Men det hade vart kul med de i  "byn" ;-)

I förmiddags mötte jag upp Cecilia och två andra tjejer för en cykeltur. 1 h 15 min från start till stopp.
4 tjejer i skogen. Lite hala stenar och rötter och nedfallna träd. Men det stoppar inte oss.
Det är så smidig träningsform. Bara utanför dörren och sedan hem igen.

Ladda för en nu vecka med nya tag!

Av emmizenma - 2 oktober 2014 14:56

Sjukstugan har fortsatt här hemma.

Men nu verkar vi vara på G och imorgon har 48 timmar gått för Anton.

Matlusten ska komma tillbaka oxå.

Jag hoppas på nya friska tag nästa vecka!


Idag har jag och Vilma vart på ögonkliniken. På 4-års kollen såg hon inte allt.

Hon var jätte duktig idag med alla koller och ögondroppar. Lite översynt men i dagsläget behöver hon inte glasögon.

Hon somna när vi kom hem och har nu sovit i nästan 2 timmar. Hon kommer se suddigt resten av dagen av ögondropparna så det är säkert skönt att sova lite.


Tänk att det nu är mindre än 3 månader kvar till jul. Julklapps frågorna börjar komma så här har "berörda" lite tips för vi har skrivit ihop varsin lista(som säkert fylls på)


Anton:

* Sparkcykel. Spark 2.0

*Tv-spel. Fifa 2014 till nintendo wee. Dinosauriespel

*Dinosaurer (leksaker i plast)

*Sällskapsspel

*böcker (spännande berättelser)

* Disney infinity(?)

*Disney on ice biljett

*lego byggsatser. Chima bland annat.


Vilma:

* Prinsesspel

*Dockhus

*Böcker

*barbiedockor

*Affischer på barbie och sjöjungfrun

* little petshop

*Frostfigurerna

* Disney on ice biljett


Ovido - Quiz & Flashcards