emmizenma

Alla inlägg under augusti 2013

Av emmizenma - 31 augusti 2013 20:08

Idag har vi firat barnens kusin Flilip som fyllt 7 år.
Filip var en liten bebis när jag och Magnus träffades! Kommer ihåg att vi hade middag i Magnus lägenhet och han låg och sov i vagnens liggdel. Nu är han stora killen, spelar fotboll och går på disco.
Barnen har lekt hela eftermiddagen och kvällen! De har så roligt ihop:-)

Tidigare idag var vi och träffade moster Elin! Och så åt vi lunch på Ikea :-) innan kalaset var vi även ner på föreningensdag på byn.
En lugn och skön dag har vi haft!
Jag börjar återvända från ett hemskt migränanfall jag fick i torsdags inte förrän framåt lunch idag har jag börjat känna mig ok igen. Usch!

Av emmizenma - 27 augusti 2013 19:21

I lördags var Vilma med ut till stallet, hon red Fluga i padocken. Inte ett dugg rädd är hon ,men duktig på att lyssna och vara försiktig i stallet!
I söndags var det dags för första ridlektionen. Eftersom att jag var på kurs med Fluga så åkte Magnus med Vilma, det hade gått jätte bra och Vilma njöt på hästryggen!

Min och Flugas lektioner gick jätte bra! Vi fick massa bra verktyg att ta till och saker att tänka och öva på! Gillar när man får konstruktiv feedback och verkligen får saker att jobba vidare med. Nina var bra att rida för och jag hoppas att jag får chans att göra det fler gånger!

Igår skulle jag springa blodomloppet, lite av ett " slutprov" efter sommarens träning men jag var så trött, huvudvärk och känner lite förkylning i kroppen så jag valde att åka hem till familjen ock soffan istället!

Av emmizenma - 23 augusti 2013 21:37

Nyfiken som jag är så har vi nu beställt hem linas matkasse för att prova på hur det är! Första kassen kommer på måndag och igår fick jag menyn på mailen, det låter gott i alla fall!

Idag har det vart full rulle. Först lite jobb och sedan hämta hem barnen. Vilma hade lekdate med kusin Noel så han följde med hem från förskolan. Anton släppte vi av hos en kompis på vägen hem!
Till kvällen kom mina goa gudbarn Trixie och Alwin, de sover här i natt. Alla 4 somnade gott utan problem!

Imorgon blir det slappardag och tvättdag! Har en tvätthög i klass med mount Everest!
Söndag ska jag på kurs med Fluga och Vilma ska börja ridskolan:-)

Av emmizenma - 20 augusti 2013 20:33

I söndags var Anton på piratkalas. En nöjd och glad pirat hämta vi hem

Den här starten på veckan är intensiv! Kvällsmöte + jourstägning och Magnus iväg på jobb.... Då är man glad över att ha far och morföräldrar som ställer upp, tack!
Igår var mamma och pappa hit, pappa hade byggt ett trappsteg till vårt förråd och mamma lagat kycklinggryta. Riktigt lyxigt och tacksamt att slippa laga mat.
Idag hämta farfar barnen, glass och djurfilm!
Jag han hem innan de somna och njöt av att få mysa i soffan innan de somna!

Fluga står inne på nätterna nu ett tag, förhoppningsvis kan det minska midjemåttet några cm...

Nu ska jag plocka lite och sedan sova! Börjar sent i morgon så vi får sovmorgon:-)

Av emmizenma - 16 augusti 2013 21:17

Fredagsmyset idag bestod av sällskapsspel.
Anton har fått ett nytt dinosauriespel som vi spelade och sedan spelade vi funny bunny spelet.
Jag tror vi är lika dåliga förlorare alla fyra. Haha.

Nu tar vi helg!

Av emmizenma - 16 augusti 2013 06:51

Tänk vad fort man kommer in i vardagen igen, både man själv och barnen!

Här hemma har vi begravt en era av våra liv sedan i måndags så nu har vi inga blöjbarn längre! Båda är torra både på dagen och natten.
Ida erbjöd mig att byta på Molly om jag saknade det..... Men jag byter x antal blöjor på jobbet ;-)

Igår följde Antons kompis med hem från förskolan. De lekte och lekte och man märkte knappt av att man hade barn hemma!

Igår kväll blev det en tur på Flugan i skogen. Det var skönt efter en tidig dag!

Av emmizenma - 12 augusti 2013 19:39

Nu är vi igång!
Förskola och jobb, första dagen idag och den har gått bra.
En mjukstart för barnen då jag slutade tidigt idag!

Idag har jag även haft ut equiterapeften till Fluga. Jag brukar ta ut nån ungefär 1 gång om året för en check. Känns som ett kvitto att man kan köra på/ är på rätt väg.
Han hittade inga större grejer... Lite lite på ett ställe på ryggen men ingen stor grej men hon fick akupunktur och lite laser. Precis som oss människor, vi har ju alltid nån liten småskavank här eller där utan att det är farligt eller påverkar oss nämnvärt.
Skönt, nu är det bara att tuta och rida!



Av emmizenma - 11 augusti 2013 11:58

Det blev en trevlig kväll och natt! Många skratt.
Vi blev ett helt gäng, tror vi var 17-18 styckna! Perfekt att duka långbord på vår inglasade altan?
Sällan man träffas alla och extra kul för grabbgänget att även C som numer bor i Malmö var med!
3 i natt lämnade de sista huset, så med 4 timmars sömn och en flaska rose igår så är man inte i sitt livs bästa form idag;-)
Jag som dricker alkohol väldigt sällan Max 1-3 gånger om året känner mig ändå ok, värst är sömnen eller snarare bristen på den!

Barnen är på medeltidsdagar med farmor och farfar! Ska bli härligt att få hem de! 1 dygn är sällan vi är från varandra.

Ovido - Quiz & Flashcards