emmizenma

Alla inlägg under mars 2013

Av emmizenma - 31 mars 2013 12:31

Igår överraskade vi faster Camilla med kalas, hon fyller 40 i april!
God mat och lek för barnen!
Vilma och Noel leker gärna. Och Antons stoa "idol"och förebild är Filip!

Nu ska vi påska vidare och åka till landet och träffa mormor, morfar, Elin och Henrik!

Av emmizenma - 29 mars 2013 14:17

I morse hade jag morgonjouren i stallet!

Släppa ut hästar, mocka och fixa till strålande sol och fågelkvitter kan det bli härligare?

Jag red Fluga en stund i paddocken, hon var jätte mjuk och fin! Jag hoppas att jag lyckas bibehålla henne så här fin nu när jag och Rebecca skiljs åt! Men hon ska minsan få komma och rida Fluga ibland ändå och hålla lektion för oss....så lätt slipper hon oss inte ;-)


Idag är det lååång fredag och vi kör slappar stilen här hemma!


 

Av emmizenma - 29 mars 2013 05:50

Jag påverkas jätte mycket när jag går in i en affär, får jag inte rätt känsla då tappar jag köplusten! Det gäller framförallt lite mindre butiker. I midre butiker går jag in för att få service och lite "må bra handla".  Att vara service minded är A &O i små butiker (Och stora med för den delen!). Det finns ruskigt bra försäljare, sådana som hittar balansen mellan att inte vara FÖR dryga och inte för ointreserade.

Jag var in på blomsterboden igår (Super mysig affär och de är trevliga de som jobbar där!) jag och Vilma skulle ha en blomma att ställa i vår tupp. Vilma valde en lite blomma....tror det var en pelagon (stavas?). Ja jag vet,  jag och blommor, jag älskar blommor men har noll gröna fingrar och noll koll på vad de heter!

Men vi fick ett gediget omskötselprogram för denna lilla blomma.....den ska gödslas, vattnas, planteras om till större kruka och sedan när den vuxit planteras om igen och så småningom kan denna blomma flytta ut.

I mitt stilla sinne hade jag tänkt " Fin blomma den står sig över påsk i vår tupp".

Nu känner jag dock lite ansvar över denna lilla fina blomma så nu måste jag köpa gödsel och ta hand om den!  

Av emmizenma - 28 mars 2013 14:31

Idag har vi gynnat de lokala handlarna! Blommor på blomsterboden, vaxduk på järnia och glass på Konsum!

Glad påsk!

Av emmizenma - 27 mars 2013 19:06

 


En rosa tävlingskavaj står på önskelistan! Visst är den häftig?


Av emmizenma - 27 mars 2013 18:35

Förkylningen sitter i!
Men jag är i alla fall lite piggare och nästan fri från febern.
Så snart är jag på banan igen. Jag hoppas att jag orkar påskstäda och fixa lite i morgon. Måste hjälpa påskharen ;-)

Idag har fluga fått vaccination och denna bild fick jag från Rebecca. Skitig häst = tydligt vårtecken!

Av emmizenma - 26 mars 2013 07:55

När Magnus blev tillsammans med mig fick han hästlivet på köpet kan man säga! Men jag tror han gillart, fast det skulle han aldrig erkänna:-p
Nä men faktum är att vi båda fått vänner genom det livet. Som nu i april tex åker han till England och tittar på fotboll med en av stallets andra män!
Men han är bra på hästarna och kan släppa ut/ ta in om det krisar. Eller som nu när jag är sjuk.

Ja lite trist att ligga här men äntligen bryter det ut ordentligt! Sen är våren här och man är pigg och allert igen.
Dessutom har jag min egna doktor Vilma som tar hand om mig!

Av emmizenma - 25 mars 2013 09:47

 

I helgen har det vart full fart!

Först Istölten som gick av stapeln i Lördags! En rolig dag med många fina ekipage på isen. Ett stort tack till alla ryttare, dommare, fuktionärer och publiken som gör denna dag möjlig för oss i Taktur att genomföra!

Och Tack till mormor och morfar som var med våra barn och Izzy :-D

Söndag morgon startade med morgonjour i stallet! Jag mockade och fixade och sedan slöt Rebecca upp och vi tog en tur i padocken med våra damer! Fluga gick fint, dock längtar jag till det blir isfritt underlag!

Efter stallet åkte jag hem och böt om lite fort innan vi packade in barnen och for till stan.

Inne i stan mötte vi upp farmor och farfar, Anton skulle få titta ut en cykel i 5-års present!

Det blev även en tur på Ica maxi, lunch på Ikea och inkö av gummistövlar.

En härlig dag!

Jag kände mig dock väldigt trött och sliten igår och idag vaknade jag upp med 38,5 i feber och ont i halsen :-(

Det får blir kurering ett par dagar, sedan ska vi fira påsk :-D


Ovido - Quiz & Flashcards