emmizenma

Alla inlägg under januari 2014

Av emmizenma - 26 januari 2014 19:21

Idag skulle jag åkt till Uppsala och hälsat på Trixie och Denise. Men eftersom jag är lite snuvig och lite ont i halsen så fick jag hoppa det. Det sista de behöver är en förkylning.

Det blev istället shopping med Ida. Lite nya kläder till barnen. Hittade lite till mig själv oxå, på rea :-)

Till Anton. Han ville ha gröna och röda byxor. Hittade gröna. 122 drar han nu, galet!

Nacken/ryggen är bättre. Tack och lov. Fy vilken pärs det har varit. Efter näsoperationen är det nog värsta smärtan jag vart med om eftersom det höll i sig hela tiden mer eller mindre i en vecka.

Nu ska vi tagga för en ny vecka.
Imorgon ska Anton dra ut sin extra tand. Håll tummarna att det går bra!

Av emmizenma - 23 januari 2014 17:30

Fan fan fan!

Ja rent utsagt.

Det borde vara förbjudet för barn att  bli sjuka, alltså sjuka på riktigt. Inte sjuk som i en förkylning. Min lilla guddotter ligger i Uppsala igen. Jätte dålig :-(

Tårarna ruller ner för min kind, så himla orättvist! Den lilla tjejen har fått stå ut med mer än många får stå ut med genom hela livet gällande sjukhus.

Jag önskar av hela mitt hjärta att hon snart blir pigg och glad igen och slipper ha ont!

 

Min nacke känns i samanhanget ganska löjligt, en bagatell lixom.

Jag har åkt på en rejäl...ja vad man nu ska kalla det....men jag har lixom muskler som är i kramp och en nackkota som är överrörlig. Så sedan i torsdags, den förra, har jag haft ont. Det blir bara värre och värre, jag hoppas kulmen var igår. Igår var jag på massage och idag hos sjukgymnasten.

Får variera mellan att ligga och stå/gå...sitter jag blir det värre.


Mitt i allt elände finns i alla fall en bra sak. Har hittat en tjej som rider Fluga några dagar i veckan. Så nu får hon komma igång ordentligt efter lite väl många lata dagar. Men men så blir det ibland..... 


Och ja såklart det bästa av allt mina goa hjärtan som förgyller alla dagar!

 


Av emmizenma - 18 januari 2014 19:29

Idag har vi haft huset fullt av barn. Precis som det ska va'.
Vilma har haft Trixie här och Anton sin kompis Axel.
De har lekt och lekt och man märker knappt av de.

På eftermiddagen tog Jag en liten promenad i solen och hade med kameran.

Håller på och lär mig alla funktioner!

Nu sover barnen och Magnus är och spelar spel med sina kompisar. Jag ska krypa ner i sängen och titta på tv.

Av emmizenma - 18 januari 2014 05:12

I helgen har vi hängt ihop i 7 år, jag och Magnus. Vi började med timslånga promenader och det slutade med barn, hus, giftemål osv.
Ingen spikrak väg såklart men himla roligt har vi haft på vägen. Vi är olika men ändå lika. Vi kompletterar varandra. Och de två finaste barnen har vi fått.

kärlek

Av emmizenma - 16 januari 2014 09:55

Det rullar på. En intensiv period just nu på flera olika plan. Nu hoppas jag att några saker ska gå i lås. Håll tummarna!

Igår kväll provade jag yoga. Blev förvånad men det var bra. Stel som ett kassaskåp är jag dock. Idag känner jag min höft/rygg på vänster sida. Min svagaste länk. Eftersom man aldrig är starkare än den svagaste länken kan nog detta vara bra för den Lilla vänstersidan!

Av emmizenma - 9 januari 2014 19:41

Ibland läser man om folk, familjer som säljer allt och drar till Thailand eller nått annat land. Människor som hoppar av ekorrhjulet och drar. Hittar sitt kall.
Det imponerar mig, att våga. Våga gå sin egen väg. Våga bryta normer.
Jag är för mycket trygghetsnarkoman och hemmakär för att göra en sådan grej. Men ibland drömmer jag mig bort. Då bor vi i en bungalow i Thailand, barnen går på svensk förskola där och vi driver en pub. Eller varför inte ett hus i Skottland, lägenhet i Australien? Eller en gård med får på Island?
Vi blir med 99,9% säkerhet kvar i Sverige. På sin höjd kanske vi flyttar till Västerås, Uppsala, rytterne eller Stockholm. Men troligtvis inte.

Ibland är jag så less på ekorrhjulet. Men så börjar man tänka efter. Fy tusan vilket bra ekorrhjul vi har skapat! Något att vara stolta över, faktiskt!
Och ibland gör man härliga avstickare men det är alltid gött att kunna krypa tillbaka till ekorrhjulet!

Ett gott kvällsmål medan jag filosoferar på livet.

Av emmizenma - 7 januari 2014 19:34

Igår var vi på Disney on ice.
Två nöjda barn i bilen hem som somna som stockar strax efter kista.

Barnen har redan planerat att åka på nästa års föreställning.

Idag har vi börjat jobba efter ledigheten. Barnen var dock hemma eftersom de är stängningsdag på förskolan. Farfar kunde rycka ut några timmar på eftermiddagen.

Jag sitter och försöker pussla ihop vårterminens kalendarium och schema med livet. Phu... Ibland vore ett 7-16 jobb smidigt!
I alla fall nu när Magnus jobbar skift.
De som tror att förskolan är bara dagtid tror fel 12 timmar/ dag har vi öppet och två gånger i månaden har vi mötte till 20....
Det löser sig.

Barnens påsar är packade, jag har försökt röja lite här hemma så nu sjunker jag ner i soffan innan sängen lockar!



Köket färdigt! Sååå nöjd och så fint. Nytt kakel och bänkskiva och hela köket känns som nytt!

Av emmizenma - 5 januari 2014 06:37

I fredags var vi och badade. Vi styrde kosan till Arboga. Det var ett bra bad. Varmt och skönt. Badhuset här går inte att bada i, det är så himla kallt!
Efter ett par timmars bad åt vi mat och styrde kosan hem.

Igår var pappa här hela dagen och kaklade i vårt kök. Det kommer bli så bra när allt är klart!

Ny bänkskiva, fog osv ska på idag.

Idag ska jag rida lektion med Fluga. På hemmaplan. Skönt!
Sedan ska jag försöka hitta motivationen att rida igång henne ordentligt. Hela december har gått på halvfart.

Ovido - Quiz & Flashcards