emmizenma

Alla inlägg under november 2013

Av emmizenma - 28 november 2013 18:57

Nu har jag pratat med mamma och fått lite råd om lapkojs. Har aldrig lagat det och i ärlighetens namn så är det inget jag äter eller skulle laga om det inte var så att Anton hade önskat sig det på sin matönskedag.

Idag slutade jag tidigt och på eftermiddagen kom Elin på besök. Så roligt att se henne igen! Och roligt att få höra vad de gjort och se kort!

Imorgon har jag min sena fredag men sen vankas det lite helg!!!
Bara massa mys, pyssel, bus och tid att umgås alla fyra på!
Det ända planerade förutom hockey är adventsfika i stallet:-)

I maj åker jag till en ö i Kroatien och joggar/ vandrar längs med några mil av de 25 mil som finns på ön. Visst ser det härligt ut?

Av emmizenma - 25 november 2013 07:00

Igår var jag och Flugan på kurs. Trevligt gäng ryttare, publik och hästar. Anton och Vilma var med en stund och lekte med de andra barnen.
Fluga skötte sig bra, hon är smart den där hästen och puttar runt mig i sadeln och får mig ut balans för att slippa jobba, smart! Så tillbaka till problemet och få henne med i matchen genom att jag lutar mig bakåt och driver på med sätet. Så basic men inte så lätt som det låter! Men när jag gör rätt så går hon på bra :-)

Ny vecka och dags att ladda för jobb efter 5 dagars ledighet.
Vi har stängningsdag idag på jobbet, så föreläsning på förmiddagen och lite annat jobb på eftermiddagen väntar.


Ett suddigt jag.

Av emmizenma - 23 november 2013 17:51

Jag började lyssna på Winnerbäck av en slump för några år sedan och fastnade för hans musik.
2010 skulle jag se honom i Strömsholm men Vilma var bebis och tog inte flaskan så blev det inget den gången. Men igår fick jag äntligen chansen. Han var bra. Bättre än jag föreställt mig. Bra blandning av låtar.
Farsinerande att han kan fängsla en hel publik bara genom sig, gitarren och bandet. Jag gillar't, enkelheten och no show utan ren och skär fokus på musiken!

Barnen sov hos mormor och morfar och grillade korv och hade det mysigt och bra.
När jag vaknade i morse tyckte jag att det var konstigt att det var så ljust ute, tittade på klockan och den var 8.30
Kan nog räkna gångerna jag sovit så länge utan att vakna tidigare på en hand.välbehövligt

Vi tog enpromenad till farmor och farfar och påvägen hem lekte vi en stund i lekparken.

Imorgon ska jag och Fluga på kurs!

Av emmizenma - 21 november 2013 20:24

Idag har vi vart hos Ida och hälsat på.
Vilma var så nöjd när Molly satt i hennes knä, ögonen tindra!

Bebis mys!

Imorgon åker jag och Magnus till Stockholm och går på winnerbäck! Ska bli roligt!

Idag ville inte Tinna och Fluga komma in, de stod längst bort i hagen. Inte lätt att hitta två svarta hästar i mörkret. Men tillslut så hitta vi de :-)

Av emmizenma - 18 november 2013 17:39

Det drar snart ihop sig till advent! Kul att få pyssla och fixa.
Jag provdekprerade ett fat idag

Vaknade i natt av att Anton hade blött näsblod i hela sängen och ända upp på väggen :-( seden har han blött av och till under dagen. Han blöder lätt när han blir förkyld.

Imorgon blir det sista jobbpasset för denna vecka sedan är jag ledig resten av veckan. Leos lekland, date med Ida och kids, en sväng till agersta med Fia, winnerbäck, kurs med Fluga, hockey och bara massa mys och vila :-)

Godingarna!

Av emmizenma - 15 november 2013 03:57

Eftersom att Magnus var i England och sedan jobbat eftermiddag har jag inte ridit på länge och inte heller vart ute i stallet så mycket. Men idag ska jag dit och rida, pyssla och greja! Det är jag värd efter denna intensiva jobbvecka!

Igår hämta vi hem vår" nya" bil. Får se om jag vågar ta den till jobbet;-) lite ångest, tänk om jag skulle köra i diket det första jag gör....

Annars är det en helg med hockey, ridning och middag med vänner framför oss! Det ryktas om sol, så ut och tanka D-vitamin i helgen!

tog en promenad på rasten tidigare i veckan, det piggar upp!

Av emmizenma - 11 november 2013 05:44

I torsdags morse åkte Magnus och hans pappa till England.
Nu är han efterlängtad av både mig och barnen, ikväll kommer han hem!
Jag frågade barnen om vi skulle göra en överraskning till pappa när han kommer hem och då säger Vilma " ja vi köper en cykelhjälm åt honom, det måste han ha".

Vi har mest tagit det lugnt de här dagarna då Vilma blev sjuk i onsdags på förskolan.

I lördags tog vi en promenad till lekparken.

Elin och hennes Henrik verkar det inte gå någon nöd på

Av emmizenma - 2 november 2013 05:22

I torsdags var det " min" dag.
Av Magnus och barnen fick jag biljetter till Winnerbäck * wiiii* äntligen ska jag få se honom live!!!
På jobbet blev jag uppvaktad av mina kollegor och vårt härliga gäng 2- åringar. Kan man bli annat än varm i hjärtat när de klämmer i och sjunger?

Familjen har utökats med en ny medlem, lugn mamma inget djur ;-) utan en bil!
Magnus har lämnat tillbaka sin tjänstebil nu när han bytt jobb... Vi hade tänkt Hanka oss fram med gröna faran ett tag och cykelvagnen.... Men Nää nu har vi en rejäl fin bil! Vi hämtar hem den om två veckor.

Elin och Henrik är på plats i Australien. De ser ut att ha det varmt och bra!

Annars har veckan rullat på! Så här trött blir man kl 17 när man går upp 4! Vi ska försöka komma in i vintertiden....

Ovido - Quiz & Flashcards