emmizenma

Alla inlägg under mars 2014

Av emmizenma - 29 mars 2014 08:40

Alla människor kryper fram ur vinterskruden nu. Det är en härlig tid. I natt åker klockan fram, liksom utemöblerna ;-)

Idag blir det att fixa och greja här hemma. Jag har satt på en kycklinggryta och Magnus är ute och går. Barnen leker och pysslar.
Vi kanske tar en cykeltur till lekparken sen....
Skönt att ta dagen som den kommer!

Imorgon blir det upp tidigt och iväg på kurs hela dagen med Flugan.

[Bild]

[Bild]

Lite nytt i köket!

Trevlig helg

Av emmizenma - 22 mars 2014 06:56

Båda barnen fyller år på våren och frågor om presenter börjar dyka upp från nära och kära.
Vilma är lättare, Anton börjar bli mer selektiv. Men här kommer lite förslag...

Antons önskelista:
* romriddare
*playmobil riddare
*lego riddare
* playmobil riddarborgen med lejonlaget.
* bok om hur jorden kom till och alla djur och människor. Även andra fakta böcker om olika saker passande 6- åring.
* slant till ihop sparande av tv.
* pennor

Vilmas önskelista:
* Barbie
* cykel
* cykelhjälm
* klänningar
* skrivbok( liten bok med randiga papper)
* klistermärken
* pennor
* play-dho lera och tillbehör
* böcker

Sjukstugan börjar bli bättre och
Nu på morgonen har vi haft skrivande här hemma helt på barnes intiativ såklart. Vilma är intresserad och skriver för fullt. Anton övar vi självkänslan och självförtroendet på och idag skrev han flera olika namn och tyckte det var roligt!

Nu ska vi röja lite här hemma.
Ikväll ska Anton på bowling kalas.

Trevlig helg!

Anton ritar riddare.

Av emmizenma - 19 mars 2014 18:51

I söndags under bion fick Vilma feber, under måndagen blev Magnus dålig och igår Anton. Vilma är piggare men grabbarna fortfarande dåliga.
Jag har hållt mig på benen men börjar känna mig förkyld och trött....
Ja en riktig sjukstuga här hemma med andra ord.
Vi hoppas på att vi är pigga till helgen.

Av emmizenma - 16 mars 2014 08:22

Solig söndag och några minus!
Klockan är strax efter 8 men här hemma har vi vart vakna några timmar ;-) städat lite, satt på tvätt och bytt plats på två byråer.
Snart blir det träningsdejt med Lillsyrran. Vi träffas på söndagar i gymet och kör ett svettigt pass ihop.
På eftermiddagen ska Magnus titta på fotboll, jag och barnen drar på bio! En skön söndag med lite av varje!

Igår var Anton på bowlingkalas. Jag och Vilma körde detta spel under tiden. Hon är en dålig förlorare vår dotter. Jag uuuuundrar vem hon fått det av? ?

Sedan var vi in på Moa och Max. Vilma valde dessa tights med tunika till. Färggrant.

Trevlig söndag!

Av emmizenma - 11 mars 2014 18:38

Härliga vårdagar vi fått njuta av så här i mars! Även om det ska komma snö i helgen/ nästa vecka är det nu nära till bara tröja och gympadojor- tiden! Underbart. Ljust oxå både morgon och en bit in på kvällen.

Idag har barnens förskola vart stängd. Anton har haft en kompis hemma hela dagen och Vilma och jag har haft besök av Trixie och Denice. Barnen har lekt och lekt, både ute och inne!
Vilma somna innan 18, helt slut och Anton är nära att knoppa in!
Imorgon är det dags för förskola och jobb igen. Dock hade det vart skönt med fler lediga dagar.... Men jag hoppas att påskhelgen kommer bjuda på vårväder när vi är långlediga:-)

Innan kvällsmaten tog jag en liten runda med cykeln. Härligt i solnedgången

Ovido - Quiz & Flashcards