emmizenma

Alla inlägg under oktober 2013

Av emmizenma - 27 oktober 2013 07:37

Jag var taggad att rida i helgen och vad möts man av, en tappsko! Typiskt.

Hon blir ömfotad utan skon så att rida ändå går inte.

Men nått som är possitivt är att Fluga har gått ner lite i vikt, vilket är välbehövligt! Nu kan vi återigen använda den "braiga" sadelgjorden!


Igår var det en riktig slappardag! På förmiddagen cyklade vi en stund till farmor och på eftermiddagen åkte jag och Vilma ut en stund till stallet. Fluga har fått en ny kompis, ingen drama(just då i alla fall) de ställde sig och åt på varsitt håll.


Idag blir det oxå rätt slappt men ska ta tag i att städa lite här hemma, kratta lite löv och sedan har Vilma ridning på eftermiddagen


 




Av emmizenma - 25 oktober 2013 12:34

Och så var det fredag igen! Tidig fredag dessutom, Nice!
Jag ska åka till stan efter jobbet och klippa mig och få tag på vantar och mössor till barnen! Dessutom fika med syrran som åker på sin långresa nästa vecka!

Igår kväll kom mamma och pappa över och vi åt kvällsmat tillsammans! Mammas goda pannbiffar. Myskväll efter en jobbdag!

Nästa vecka börjar en ny tid med nya tider! Magnus ska börja jobba skift. En hel del pusslande med våra jobbtider osv har det vart senaste veckan för att få ihop allt med logistiken! Jag tror vi fått ihop det. Dessutom en del praktiska saker så som bil tex.

Ja nä nu laddar vi för helg! En lugn sådan! Lite hockey och ridning för barnen men annars inga större saker! Ska bli riktigt skönt! Sen är det full ös några helger framåt!

Barnens kort! Ska beställa två förstoringar ??

Av emmizenma - 25 oktober 2013 12:33

Och så var det fredag igen! Tidig fredag dessutom, Nice!
Jag ska åka till stan efter jobbet och klippa mig och få tag på vantar och mössor till barnen! Dessutom fika med syrran som åker på sin långresa nästa vecka!

Igår kväll kom mamma och pappa över och vi åt kvällsmat tillsammans! Mammas goda pannbiffar. Myskväll efter en jobbdag!

Nästa vecka börjar en ny tid med nya tider! Magnus ska börja jobba skift. En hel del pusslande med våra jobbtider osv har det vart senaste veckan för att få ihop allt med logistiken! Jag tror vi fått ihop det. Dessutom en del praktiska saker så som bil tex.

Ja nä nu laddar vi för helg! En lugn sådan! Lite hockey och ridning för barnen men annars inga större saker! Ska bli riktigt skönt! Sen är det full ös några helger framåt!

[Bild]

Barnens kort! Ska beställa två förstoringar ??

Av emmizenma - 22 oktober 2013 18:58

Idag var sista besöket på BVC för Anton. 5,5 års kontroll stod på schemat. Sprutan klara han galant! Och ränt iväg ordentligt på längden så 114 cm är han nu vår stora lilla kille!

5,5 år sedan lilla ärtan kom till världen, då 49 cm lång!

Här är nya vrålåket! Magnus byter jobb, lämnar in tjänstebilen och börjar jobba på orten då blir denna perfekt när vi bara har en bil! Känns knappt att man har de bakom cykeln! Lite skillnad mot den kärran vi köpte på biltema för några år sedan!

Av emmizenma - 19 oktober 2013 19:01

Jag gillar kontrasterna i livet!
Från hockeyhallen till teater ett par timmar med Vilma!

mycket skydd för hockeylir. Anton kämpade på och åkningen kommer mer och mer!

på eftermiddagen var det teater dags för mig och Vilma! Emil i Lönneberga, bra teater! Vilma var duktig men fick febertopp under sista akten:-(

Var ut en sväng och pratade med Fluga oxå och lockade åt henne. Imorgon kommer en tjej som ev ska bli medryttare på henne. Håll tummarna!

Av emmizenma - 17 oktober 2013 04:00

Efter att ha legat vaken sedan 01.35 så gick jag upp vid 3 snåret. Det kommer att bli en lång dag idag!

Höst och halva vintern lider jag av sömnstörningar, blir så extremt kvällstrött och extremt morgonpigg. Men detta tar fasen priset det är ju inte ens morgon det är mitt i natten.

Jaja nya tag nästa natt!


 Och Syrran hon drar snart till Australien. De är sådär äventyrlystna av sig hon och Henrik. Ut och uppleva världen! Själv har jag aldrig haft den lusten eller längtan och det är inget jag heller saknar....Men däremot skulle jag någon gång vilja åka till New york, Island eller England.


    



Av emmizenma - 14 oktober 2013 07:32

Igår var jag och Fluga på kurs!

Nu har jag fått verktyg att komma vidare. Vi hade lixom fastnat i nån slags kamp där det bara blev tråkig och ryckig ridning!
Nu vet jag hur jag kan lösa problemen!
Känns så roligt och Nina är den bästa instruktör jag har ridit för! Så mycket tips och konstruktiv kritik jag fått på sammanlagt 4 pass har jag inte fått på länge. Jag betalar många kronor och vill då inte bara harva runt och höra att det är bra för det är det såklart inte! Men Nina är rak på sak men säger såklart när man gör rätt oxå! Och lägger mycket fokus på att man själv ska känna och uppleva när det känns bra! Den stilen gillar jag!

Jag var helt slut igår när jag kom hem och idag är jag lite trött!

Av emmizenma - 13 oktober 2013 04:54

Anton var så taggad för hockeyskolan!

Väl ute på isen såg det ut som bambi på hal is, fötterna stack åt alla håll och kanter.

Men han höll modet och humöret uppe och kämpade på. Att ungen inte gav upp är jag förvånad över men ibland är det bra med envishet och målmedvetenhet....så efter att ha hasat runt på isen i 40 min så ställer han sig bara upp igen, släpper Magnus och åker sjäv.

Helt otroligt!

Ja jag bev väldigt stolt  att han kämpade så för att lära sig!

En trött men nöjd kille klev av isen :-D


    


Vilma var super trött igår och somnade 16 i soffan och soven än (klockan är 5 på morgonen nu)....Jag ska om några timmar packa in Flugan i transporten och åka på kurs.

Imorgon och på tisdag ska jag på kurs via jobbet.....Mycket kursande!

Ovido - Quiz & Flashcards