emmizenma

Alla inlägg under oktober 2013

Av emmizenma - 12 oktober 2013 05:21

Jag blir tydligen ett år äldre snart.....

Nu hade jag inte tänkt firat mig men jag slipper visst inte undan, så lite fika lördag den 2 november vid 15-tiden blir det.


Mamma bad mig dessutom skriva en önskelista...

* Produkter från burt`s bee (en produk utan tillsatser tex handcreme, kroppsskrubb m.m finns på apoteket, kicks tror jag och åhlens tror jag oxå)

* En mtb cykelhjälm

* Vantar/handskar både rid och "vanliga"(ridhandskar i skinn) och Vanliga vantar som jag kan ha på jobbet.

* Pannband(brett tex från stadium)

*ridbyxor

*"Funktions tröja" som transporterar bort fukt att ha när man springer/rider.


En förväntansfull och pirrig kille slog upp ögonen strax inna 5. Hockeyskolan börjar 10. Det blir en lång förmiddag innan det är dags!

Nu tittar vi på Bamse i trollskogen :-D


 





Av emmizenma - 10 oktober 2013 05:20

Igår hade jag ut vet för att kolla tänderna på Flugan. Allt såg bra ut, skönt!
Hon sänkte ner bettet lite, " nya rön" är att ha det så långt ner som möjligt för att skona tänderna. Men varje häst är ju individuell så man får prova sig fram vad som fungerar, Fluga har ibland en tendens att lägga tungan över bettet trotts ett bett där de inte ska kunna göra det :-p
Dessutom tyckte hon det var bra att jag har fler träns och bett som jag varierar mellan!
Kurs på söndag ska vi på sen får jag se om jag ställer av henne ett par månader eller om vi ska traggla på....

Igår hade jag föräldramöte på jobbet. Och eftersom jag slutade tidigt fick jag en lucka. Anton skulle med en kompis hem och Magnus hämta Vilma så jag hade faktiskt bokat in en massage tid för min onda rygg/ nacke!
Gud så ont-skönt det var! Mitt löfte till mig själv är att boka in detta oftare!
Dessutom är det ju friskvård så har man friskvårdsbidrag via sin arbetsgivare så kan man skicka in kvittona :-)

Idag ska Magnus åka och bada med barnen efter förskolan och jag jobbar sent.
Och snart är det helg igen, veckorna går fort!

Av emmizenma - 6 oktober 2013 11:19

I fredags efter jobbet packade vi väskan och for till Stockholm. Barnen var laddade för en helg med mormor och morfar.

Väl upp checkade vi in och gick ut och åt. Jätte god mat och så lyxen att få äta i lugn och ro!
Vi köpte med oss lite godis och gick sedan till hotellrummet!

Igår åt vi frukost och sedan blev det ett besök på gymet och i bubbelpoolen. Efter lite flanerande på stan tog vi båten ut till Djurgården och cirkus. Musikalen spök såg vi. En bra och rolig föreställning med vissa höjdpunkter, dock inte i samma klass som dirty dancing som vi såg ifjol.

Efter föreställningen åt vi en bit mat och sedan begav vi oss tillbaka till hotellrummet och somnade gott!

Imorse sov vi ända till 8! Tror det är rekord för oss båda på bra många år..haha...
Nu har Magnus lämnat av mig på tåget och själv ska han möta upp sin pappa och de ska på fotboll.
Det ska bli underbart att komma hem till guldklimparna!

En underbar helg har vi haft!
Tack mamma och pappa för att barnen fick vara mer er :-)

Av emmizenma - 1 oktober 2013 08:12

Söndag- tisdag är det full aktivitet med ridning och gympa för barnen.
Anton har fått inbjudan till hockeyskola men vill inte gå, han vill spela innebandy istället säger han.
Undrar om de skickar ut någon inbjudan till Vilma om 2 år?! Hon ska spela Hockey och åka skridskor säger hon....

Anton klagar över ont i halsen och min förkylning ger sig inte! Igår kväll börja det tjuta och susa i örat, jätte högt och obehagligt! Idag är det tystare tack och lov.
Hösten är här och alla baciller....

Ovido - Quiz & Flashcards