emmizenma

Alla inlägg under september 2013

Av emmizenma - 29 september 2013 09:48

Igår blev det massa god mat! Räkor, lax, pajer, kräftor, köttbullar m.m
Och firande av Elin!
En mysig eftermiddag och kväll.

Pappa har under 3- års tid byggt på sitt garage. Nu är även relaxen klar med bastu, dusch osv. Så himla fint, nästan så man vill flytta dit och bo där ute i bastun ;-)

mammas och pappas hus.

Nu har vi även fixat boende till cykelvasan. En stuga utanför Sälen som rymmer våra familjer! Så härligt att vi åker upp med män och barn och sedan att det är vi, morsor, som sticker iväg och kör ett mtb lopp.
Kan inte låta bli att tycka det är lite häftigt, männen står för markservicen och vi sportar! Bra att våga utmana traditionella könsmönster!

Av emmizenma - 28 september 2013 06:52

I helgen kommer det en tjej som ska prata med Fluga. En djurkomminikatör. Jag vet inte vad jag ska tro men intressant ska det helt klart bli!

vad har du vart med om min fyrbenta vän ?



Av emmizenma - 26 september 2013 18:09

Idag fyller min älskade lillasyster 25 år! Hipp hipp hurra på din dag!

Vi är olika , grymt olika men ändå nära!
Elin och Henrik åker i slutet av oktober till Australien några veckor, ska bli så spännande att få höra om deras äventyr sen!
Elin vill upptäcka världen och jag är mer trygghetsberoende och tycker att en charter till gran canaria är ett äventyr....haha...

Igår red jag Fluga på banan, hon kändes fin fastän det blir lite protest när det blir jobbigt!
Bara hon går ner i vikt så kommer det nog bli ännu bättre!
Om ett par veckor åker vi på kurs igen.

finväder hela september och rosorna blommar! Nu har vi dock haft två nätter med minusgrader och frost.

Av emmizenma - 22 september 2013 20:34

En lugn helg till ända!
Igår var vi och titta när kusin Filip spela poolspel i fotboll. Vilma hitta en kompis från förskolan och Anton lekte med Filip mellan matcherna och hittade även en annan kille som han lekte med!
Påkvällen kom Denise med familj och vi grillade!

Idag har vi mest degat! Magnus är riktigt förkyld och jag känner mig inte heller pigg! Så har varken ridit eller tränat i helgen.
Vilma hade ridning så i med en alvedon för mig och iväg.

De fick öva på att svänga idag och att gå över bommar!
30 minuters lycka för Vilma:-)

Jag och Ida har anmält oss till cykelvasan 45 km 2014. Så himla kul ska det bli! Nu ska vi bara fixa boende för oss och våra familjer!
Kanske Anton, Vilma och Bosse vill cykla barnvasan?! Det visar sig.
Nu är det bara att underhålla konditionen och stärka bålen, rygg och axlar så får cykeln komma fram i vår!

Av emmizenma - 20 september 2013 08:11

Igår var jag ut till Fluga. Longera henne och körde lite nh- övningar. Så himla härligt när hon följer mig som en hund på ridbanan! Då blir man glad att nått går in :-)
Idag kommer Rebecca och hjälper mig att klippa Fluga, hon blir sjöblöt när man rider så det blir nog bra för henne att få bort lite päls!

Igår tittade vi på Emil i Lönneberga och nu tittar vi på alla vi barn i Bullerbyn.
Anton har aldrig vart intresserad av de filmerna ( förutom Pippi en period)men Vilma sitter som klistrad!
Magnus och Anton ska på ett event med bio, den nya blixten filmen i oktober. Jag och Vilma ska på teater i oktober, vi ska passande nog gå på Emil i Lönneberga! Det ska bli roligt.
Anton ville absolut inte följa med.
Nästa år vill vi ta med Vilma ner till Astrid Lindgrens värld, det tror jag hon kommer att gilla!

Sommaren -12 var jag, mormor och Anton på alv. En mysig dag!
Anton gillade Pippi en period och att få åka med Pippis båt var skoj!

Av emmizenma - 17 september 2013 21:10

Två långa och intensiva dagar till ända! Idag har jag jobbat 8-20 det känns i hjärnan nu kan jag säga!

Vilma hade frågat Magnus när jag skulle komma hem och Magnus förklarade att jag jobbade ända till kl 20. " stackars lilla mamma" säger Vilma då! Lilla pluttan!
Anton är genom förkyld så han har vart hemma idag från förskolan, hoppas han piggar på sig nu!
Den ungen slutar aldrig förvåna oss, han har aldrig velat ha kokt potatis och idag vad tror ni han åt till fiskpinnarna?

Igår fick Flugan nya skor. Nästa gång det är dags för nya får man kanske sätta i brodd och ev snösulor?!

Av emmizenma - 15 september 2013 12:26

Igår fick jag nog av mitt hår!

Så det blev väldigt kort!

Men jag tror jag blev nöjd när jag ser före och efter bild!
Nu ska jag bara fixa linser igen så jag slipper glasögon varje eviga dag!

Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Linas matkasse, levererar så god mat och roliga recept!
Dagens kycklinggryta fick tummen upp av Vilma som åt 2 stora portioner

Anton är lite krasslig och kraxig så han ville inte ens äta det han fick önska sig :-(
Vi hoppas han Piggar på sig fort!

Nu ska Vilma snart på ridning, idag är mormor och morfar med och tittar!
Sen ladda för en ny vecka.

Av emmizenma - 13 september 2013 19:25

Kursen jag har gått handlar om vägledande samspel! Jag har haft två väldigt givande dagar! Två duktiga och inspirerande specialpedagoger har hållt i dessa två dagar och det är intressant att få ta del av deras gedigna kunskaper! Speciellt när man själv är intresserad av detta.
Men nu tar vi helg!

Magnus hämtade barnen tidigt idag och när jag kom hem tog vi en promenad upp till affären för att köpa fredagsmys!
Härlig start på helgen :-)

Ovido - Quiz & Flashcards