emmizenma

Alla inlägg under april 2015

Av emmizenma - 24 april 2015 05:11

Så kom äntligen 7-års dagen.
Vi tassade upp tidigt och sjöng för Anton som nyvaken öppnade sina paket från Oss " oh tack" " oh tack"
" men hur har ni haft råd med allt det här?".
(Vi har pratat ganska mycket om pengar och pengars värde. Ibland får de köpa något som Inte är så dyrt om vi tex åker till Ica maxi.)

Jag hade tagit en föräldradag och följde med Anton till skolan. Vilken fin klass. Anton överraskade mig verkligen när de jobbade med ljudande.
Vi smet sedan före lunchen och åkte till Erikslund för att äta pizza. Han hade fått välja mellan spelbutiken och legobutiken i Örebro. Han valde spelbutiken. Ett minecraft spel kom med hem.
På kvällen åt vi tacos tillsammans hela familjen.
En bra dag och en nöjd 7-åring!

Av emmizenma - 17 april 2015 05:41

När jag nattat barnen och de sover vid 19.30-20 så har jag inte orkat ta mig upp utan legat i sängen och spelat candy crush. Sedan somnat tidigt. Rätt skönt.

Har fixat lite födelsedagspresenter i veckan, vi har vart på gympa och simskola, tagit in hästarna...Ja det finns inga fritidssysselsättnings problem om man säger så ;-)

April och maj är intensiva månader med kalasande.
Idag fyller Kusin Noel år och tidigare i veckan fyllde faster Camilla år. Grattis!
Anton räknar ner till din födelsedag nästa vecka. Jag har tagit en föräldrardag och ska följa med honom till skolan sedan drar vi till Örebro och besöker den stora legobutiken. Ska bli mysigt att få rå om honom en hel dag själv.

I lördags föddes ett till kalas barn. Lilla Minou. För tredje gången fick jag den stora äran att vara med vid en förlossning. Hon hade bråttom till världen 3 veckor tidigt och förlossningen tog knappt 4 timmar från vattenavgång.

sötaste tösen bara någon timme gammal

Av emmizenma - 11 april 2015 09:25

Våren är här på riktigt! Påsken är firad och längtan efter födelsedagarna är stor!

Vi avnjöt en lugn och skön påskhelg med mys, utflykt, cykel, ridning och god mat.
Bjuder på några bilder från vår påskhelg.

kusinerna vid anundshög. Utflykt annandag påsk

Vilma rider Arne i söndags

stallgänget på långfredagen

Ovido - Quiz & Flashcards