emmizenma

Alla inlägg under februari 2015

Av emmizenma - 25 februari 2015 09:40

Just nu har jag/vi så mycket roligt att se fram emot!
Dels helgen och fira mamma som fyller 60. Kan inte skriva så mycket om det i fall mamma läser här ;-)
I mitten av mars åker jag och en av mina barndomsvänner på Spa! Ska bli så super kul. Vi träffas så sällan och har massor att prata ikapp.
Barnens födelsedagar som längtas till och planeras för.
Sommarsemester och en vecka på västkusten. Cykelsäsongen som snart stå för dörren....
Och LJUSET!!!
Jag älskar denna tid! Det känns som man vaknar ut ur höstmörkret och tröttheten.

Av emmizenma - 21 februari 2015 07:10

I Onsdags när jag hämtade Vilma sa de att hon klagat på ont i örat. När vi kom hem grina hon sig till söms. Stackarn! Men sen värkte det hål och då kunde hon sova lugnt. Så nu blir det penecellin några dagar.

Barnen har sportlov nästa vecka. Vi jobbar lite omlott i början av veckan och sedan har jag tagit ledigt ons-fre. Ska bli mysigt och skönt! Blir lite bio och bad.
Idag åker barnen till mormor och morfar, de ville låna de över helgen :-)
Vi ska åka och titta lite på badrums grejer. Vi ska renovera en av toaletterna....

Trevlig helg!

Gjorde godaste köttfärssåsen förra helgen. Massa hackande och grejer i och sedan koka 2 timmar. Mums!!!

Av emmizenma - 15 februari 2015 10:19

Igår var det barnens Vasalopp ute på golfbanan. Ett fint och roligt arrangemang av orienteringsklubben.
Barnen var taggade. Vi har övat lite här hemma på gatan.

Anton jobbade på och efter några vurpor i början fick han in tekniken. Med Målmedveten kämpar anda spurtade han sedan in i mål.
Vilma kämpade oxå på. På mitten var det dåliga förlorarhumöret som kom fram. Jag ville ge henne en så positiv bild som möjligt av loppet och skidorna. Så vi genade lite för att förkorta vägen! Så även hon kunde gå i mål med humöret på topp!

Det ska vara roligt och lustfyllt för att vilja fortsätta och få rörelseglädje och skapa positiva minnesbilder för framtiden.

Till nästa år ska vi köpa riktiga skidor med pjäxor!

Av emmizenma - 2 februari 2015 18:28

Hej igen. Tiden rullar på och jag har inte haft någon skrivar glöd. Egentligen inte så mycket att skriva om heller. Januari blev vabruari. Först var Vilma förkyld, veckan efter magsjuk och denna vecka är det Antons tur att vara förkyld.
Vi jobbar, pysslar med vab och sköter vardagen.
Trivs bra på mitt nya jobb, det är utmanande, mycket jobb men väldigt roligt!
Imorgon kommer mamma hit och är med Anton så att vi kan jobba.
Vi är så tacksamma och glada för att vi har världens bästa föräldrar som alla på sitt sätt finns för oss och barnen!
Tack.

Ovido - Quiz & Flashcards