emmizenma

Alla inlägg under december 2013

Av emmizenma - 31 december 2013 06:36

2013

Vi har bröllopsdag 2 januari vilket gör att vi alltid börjar årets första dagar med firandet av den! Bra sätt att starta ett nytt år.
Januari började annars lite tråkigt med att en släkting till Magnus gick bort.
Våren rullade annars på med jobb, förskola, hästar osv.
Sommaren var nog en av de bästa! Gran canaria, Skåne, underbart väder! Träning, ridning. Uteserverings häng. Kort och gott har jag nog aldrig njutit så mycket av små härliga stunder med familjen och Goa vänner. Bara en sommar kommer i klass med denna och det var 2003, den sommaren jag och syrran åkte till zakhyntos. Men sommrar generellt sett har en hög lägsta nivå.

Hösten har rasslat på. Jobb, nytt jobb för Magnus, gympa, hockey, hästar, träning m.m

Med liten backspegel och stor framruta blickar vi nu framåt mot 2014.
Gott nytt år!!!

Av emmizenma - 29 december 2013 17:38

Vi hänger runt och gör lite det vi vill göra. Typ så. I två veckor. Lovley.
Igår sprang jag 8 km. Milen närmar sig!
Igår var vi även på bio, uppdelat på två filmer. För att täcka intresse, såklart. Jag och Vilma var på Emil och Ida. Jag föredrar " riktiga" Emil filmerna eller teater. Men Vilma gill't och det var huvudsaken.
Efter bio packa vi bilen. Grillpartaj hemma hos fam Baringson. Mycket trevligt. Barnen somna på vägen dit och fortsatte sova i deras soffa. Sedan när vi åkte hem framåt midnatt var det bara att svepa in de i de medhavda filtarna och åka hem. Lyfta över de i sängarna och sova till morgonkvisten. Smidigt.

Idag har pappa vart här. Kakelrivning på agendan. Äntligen ska det bli nytt kakel och ny bänkskiva. Det skulle vi gjort redan när vi flytta in. Åren går, annat har proriterats.

arbete pågår...

Imorgon kanske vi åker och badar eller åker skridskor eller leker med kompisar. Vi tar dagen som den kommer!

Av emmizenma - 25 december 2013 17:45

Nu har vi firat jul i dagarna två. Vi är nöjda, glada, mätta och sååå trötta!
Imorgon tar vi en hemma dag med alla nya leksaker!!!
God fortsättning.

Av emmizenma - 23 december 2013 06:17

Varför ska man stressa ihjäl sig för en dag om året?
Överallt på instagram, Facebook, Nyhetsmorgon matas vi med alla " måsten". Folk bakar 100 olika julgodisar, gör mat till en halv kontinent, köper julklappar för så mycket pengar att man får leva på havregrynsgröt första halvan av 2014.
Lite lätt överdrift. Men ni förstår kontentan.
Jag väljer ut gobitarna, gör det jag känner för och skiter i resten. Det blir jul vare sig man sliter ihjäl sig eller inte!
Våga-vägra- julstress!!!

Jag hoppas NI får just den jul ni vill ha! God jul på er!

Av emmizenma - 21 december 2013 20:24

Jag och barnen hade en mysig förmiddag. Vi slappa, titta på julkalendern, slog in lite paket och skrev namn.
Anton är inte så intresserad av att rita och sådant men i morse skrev han sitt namn!

Ni får vrida på huvudet ;-)

Vilma ville såklart oxå skriva. Klart man blir lite stolt över de:-) våra underbara små kottar!

När Magnus kom hem stack jag ut och sprang. Har legat på latsidan med löpningen. Idag sprang jag dock 7 km. Tunga tunga ben på slutet, men ändå kändes det bra. En euforisk känsla efteråt!

Av emmizenma - 17 december 2013 05:04

Några dagar kvar till jul och några till tills vi entrar 2014.

Nyår en chans till avstamp för nya utmaningar och mål.

Jag ger inga nyårslöften men det är inspirerande med ett nytt år just för det där avstampet och sumeringen av föregående år. Vad gick bra, vad gick mindre bra och hur vill jag skapa min framtid? Vad ska min framtid innehålla?  Lycka är inget man får det är något man skapar!


2014 bjuder på nya utmaningar både för mig,  Magnus och för barnen. Anton ska tex börja förskoleklass till hösten. Ett stort steg att lämna förskoletiden bakom sig! Vilma kanske byter avdelning, det vet vi inte riktigt än.

För Magnus del har den största utmaningen nyss tagits detta år, nytt jobb efter över 10 år på samma arbetsplats det är en omställning såklart men ibland kan en knuff över kanten leda till utveckling och bra saker! 

Jag står inför cykelvasan med Ida och resa till kroatien, två utmaningar som kommer flytta mina egna begränsningar långt.


Men först ska vi nu njuta av ledighet! Barnen har gått på julledigt och börjar förskolan igen 8 januari. Jag jobbar på måndag och sedan är jag ledig. Magnus jobbar i helgen sedan tar även han julledigt! Två veckor tillsammans alla fyra, så härligt!


 



Av emmizenma - 11 december 2013 19:13

Idag har barnen haft Lucia på förskolan. Så fint. De klämde i riktigt bra i låtarna, barnen!

    

Kusinerna!


Igår var Anton till tandläkaren. Han ska dra ut en av sina två extratänder. Han var super duktig och klarade av övningen med bedövningen galant. I januari ryker tanden. Vi provar utan lugnande och bara med bedövning. Måste säga att tandläkaren var helt suverän! Alla vårdinstanser skulle gå kurs hos henne!






Av emmizenma - 8 december 2013 14:25

Äntligen. Säsongens första åk i Snickarbacken.  


Anton som alltid vart försiktig av sig och inte antagit utmaningar på samma sätt som sin syster skulle upp till toppen av backen idag. Han kasta sig ut med pulkan. Vilma var lite försiktigare.  Roligt hade vi.

Även om sommar, sol och bad är en favorit så är härliga vinterdagar med snö inte fy skam det heller.


Nu är vi inne och vilar lite inför eftermiddagens me & I party.

Hoppas på att göra lite fynd i byxväg till Anton, helt plötsligt har han knappt nå byxor.



Ovido - Quiz & Flashcards