emmizenma

Alla inlägg under december 2013

Av emmizenma - 4 december 2013 16:41

Hej och hå vad tiden går. Första advent avklarat. Barnen har full fokus på nedräkningen till julen. Anton är vass på matte, han räknar, drar ifrån och lägger till snabbt som ögat.

I morgon varnar de för snökaos. Tänk att varje år kommer det snö vid denna tid och varje år verkar alla bli lika överraskade. Jag gillar snö. Ska det vara vinter kan det få vara snö. Längtar efter pulka backen och att galoppera i härlig snö!

Jag är genomförkyld så har ägnat dagen åt soffan och att titta på min ugglefamilj. Snart är jag frisk igen och då ska träningen tas en nivå till.

På återseende!

Av emmizenma - 1 december 2013 06:27

1:a advent och första luckan i adventskalendern. Kidsen är förväntansfulla och har räknat ner dagarna till de får öppna första luckan och nu räknar vi ner till Julafton.

Vem minns inte detta pirr man hade som barn, hela december var lång och hade en magisk längtan över sig.

Får se om Vilma kan hålla sig till en lucka om dagen på sin chokladkalender, hon är redan och fingrar på lucka två....


 

 Igår hade vi adventsritt med stallgänget. Vi red i skogen. Sju stycken vackra hästar på rad(6 på kortet då en ryttare fick agera fotograf). Efteråt blev det fika. Jag hade bakat en saffranssockerkaka,den blev riktigt god!


 



Ovido - Quiz & Flashcards