emmizenma

Alla inlägg under juni 2014

Av emmizenma - 29 juni 2014 08:23

I förrgår var Magnus och barnen nere på suradagarna och igår var jag och barnen ner medan Magnus var ute på promenad.
Barnen hoppade Spider-Man. 80 kr per barn, rena rånet! 160 kr för några minuters hoppande.... Men men de skulle få välja varsin grej att göra:-)

Sedan gick vi till socialdemokraternas hoppborg. Den var gratis ;-) haha...

Jag och Magnus har varsin sak i augusti att träna för. Jag ska köra cykelvasan(45km) och Magnus ska ut på fotbollsplanen och köra en Reunion match med gamla fotbollslaget.
För att få en bra upplevelse är det bra att lägga några timmars slit under sommaren.

Av emmizenma - 26 juni 2014 19:34

Här rullar dagarna på. Vi har hunnit fira midsommar och snart avverkat ännu en vecka!
Nu räknar vi ner till semester! Bara nästa vecka kvar innan vi har fyra härliga veckor tillsammans.
Ska bli skönt med lite ledigt :-)
På jobbet håller vi på och avslutar denna termin och förbereder hösten, det kommer blir grymt bra!

Anton och Vilma vid orsas björnpark på midsommar afton.

Idag hände det plötsligt. Anton ville vara ensam hemma medan jag hämtade Vilma hos en kompis. Han klarade det galant. Hade inte trott något annat men lite hjärta i halsgropen hade jag allt ;-)
Han börjar bli så stor vår lilla kille!

Av emmizenma - 14 juni 2014 07:15

Avslutningar ser man bilder på via bloggar och Facebook. Man rycks med lite och lite extra i år när Anton är påväg att göra avslut från förskolekarriären. I veckan var 6-åringarna på utflykt. De åt pizza och lekte i stora lekparken. En nöjd och glad kille. Annars är det mest hänga med kompisar som gäller just nu. Och nedräkning till skolan börjar. Själv har jag nedräkning till semestern. " bara" tre veckor kvar och nästa vecka är en tredagars vecka för vår del.

Antons pärm fick vi hem. Från 1,5 åring till nu.

Från i torsdagskväll tills imorgon är vi hundvakt åt min kompis Lindas hund.
En jätte söt liten tjej. Vilma är stormförtjust :-)

Trevlig helg

Av emmizenma - 8 juni 2014 18:58

Efter en lugn morgon och förmiddag hemma med ett snabbbesök av farmor och farfar packade vi in oss och en kompis till Anton i bilen för att åka på utflykt. Vi styrde kosan mot sundbyholm utanför Eskilstuna. Först gjorde vi en lunchpaus i kvicksund. När vi beställt maten och satt och tittade på båtarna så vänder jag mig om och vilka kommer inte då med en bricka. Jo barnens mormor och morfar :-) haha hur stora är oddsen lixom?! Så då blev det lunch med de i solen.

På sundbyholm blev det årets första dopp, lek i lekparken och fotbollsspel.
Påvägen hem blev det glasstopp vid Lustigkulla grillen och en till fotbollsmatch nere på planen vid oss.
Barnen är trött och nöjda, vi med!

Nu är det bara att ladda för en ny vecka. En hel jobbvecka utan röda dagar.

Av emmizenma - 6 juni 2014 20:02

Idag har vi firat nationaldagen. Vi tog en cykeltur runt byn och stannade till nere vid stenhuset. Ansiktsmålning, flaggor, godispåse och uppvisning.

Sedan cyklade vi hem. Jag klippte gräsmattan och påbörjade rensning av ogräs. Evighetsgöra.
Anton cyklade iväg till sin kompis och Vilma följde med Magnus och handlade.
Sedan kom barnens mormor och morfar hit och vi grillade.
En mysig och lugn dag :-)

Av emmizenma - 3 juni 2014 13:46

Idag har Anton och hans blivande klasskompisar vart på besök i skolan. I bilen sa Anton att det pirrade lite i magen men när vi kom till skolgården så mötte han på några gamla förskolekompisar som är 1 år äldre så han var med och smög på tjejerna. Sedan kom kusinen förbi och sa hej.... Och innan vi skulle gå in i klassrummet så hade han och kompisen A redan vart med och spelar fotboll. Och Anton han med både att stå i mål och vara utespelare. Sedan hälsade han på sin lärare och sina fritidspedagoger. jag och föräldrarna sitta på fritids och vänta.
Skönt att det går så bra!
På måndag ska de dit igen.

Liten blir stor

Av emmizenma - 1 juni 2014 09:15

Så mycket som jag skrattade igår har jag inte gjort på länge.
Vi var på inflyttningsfest hos en ev Magnus ungdomskompisar som träffat en ny kille och flyttat till hus.
En rolig blandning med folk var det och som sagt många skratt!
Vi cyklade hem vid 12 snåret och sov till 8 imorse. Sååå skönt!
Nu ska vi gå och hämta barnen som sovit hos farmor och farfar.

I eftermiddag är det kalasande.
Sedan tagga för en ny vecka.
På tisdag ska jag följa med Anton till sin blivande skola, spännande!
Sedan är det tredagars helg igen :-) knappt en hel vecka som man jobbar denna vår!

Ovido - Quiz & Flashcards