emmizenma

Alla inlägg under augusti 2014

Av emmizenma - 30 augusti 2014 05:32

Veckan började med  vab då Vilma fick feber på söndags eftermiddagen. Det blev som tur var en ganska kort sjuka och i onsdags var vi tillbaka på förskola och jobb.

Annars har veckan rullat på med jobb, fotbollsträning, gymnastik, cykling, promenader, ridning m.m

Vi jobbar hårt för att få vår vardag att funka där vi alla fyra får ut det bästa. Jag tycker att vi lyckas ganska bra.

I slutet av oktober kommer detta att möjliggöras ännu mer. Frigörelse av tid. Bättre tider.

Jag tror ju stenhårt på att man skapar den vardag man vill ha. Vissa saker kan man såklart inte rå över men 90% är val.

Att ofta få höra "hur hinner du allt" gör mig intreserad av fenomenet.  Att prioritera och göra val. Jag kan välja att gå upp kl 5 och ut och springa innan familjen vaknar, jag kan välja att träna hemma i vardagsrummet medan barnen leker, jag kan välja att inte titta på tv, jag kan välja att inte ha hemmet i "visnings skick", jag kan välja att äta matlådor och förbereda veckans mat på söndagen, jag kan välja att inte jobba efter jobbets slut, jag kan välja att omge mig med personer som ger mig energi.

Sedan fan jag en kärlek som ställer upp för mig och sin familj till 110%. Vi är ett team, vi har byggt upp vårt familjeliv med kärlek, omtanke, "ge och ta" och såklart bråk ibland(vi har dock aldrig bråkat om tid eller pengar!). Men i grunden har vi samma värderingar och tycker så himla lika. Sedan är vi väldigt olika som person, jag kör på i 110 och Magnus är lite mer "hemmaråtta" och gillar att "pula" här hemma. Vi kompleterar varandra på det sättet, han bromsar mig och jag drar med honom på saker :-D 7,5 år av lycka och kärlek.


Nu ska jag packa det sista och åka till Hellgasgården i Nacka och vara med på mountainbikes kurs tillsammans med Cecilia. I somras träffade jag Cecilia, genom facebook faktiskt,  som jag börade cykla med. Roligt med nya bekantskaper som delar samma intresse.

Så hela helgen ska jag lära mig cykla och meka! Magnus och barnen har kalas, bio och en "uppvisning" med fotbollen att ta hand om! När jag kommer hem kör vi skiftbyte och Magnus ska iväg på bio med några vänner.

 





Av emmizenma - 24 augusti 2014 07:25

Det har vart höstlikt ute denna vecka. Jag hoppas ändå vi förlänger sommarkänslan med en fin september! Härligt krispiga soliga höstmornar och varma eftermiddagar vill jag ha!

Igår var Anton på kalas. Vi blev kvar där jag och Vilma.
Prata lite strunt, fika och träffa en liten bebis. Så söt så söt. Tänk att våra vart så små ( och ännu mindre).
På kvällen kom några vänner över, vi åt kräftor och lite plock. Gott! Fick en flaska vin av Denice som faktiskt var god. Jag är ingen vindrickare.

Annars är vi lite småförkylda jag och Vilma. Inte så att vi ligger men lite så där irriterande. Man är inte pigg och inte däckad...
Så Idag blir en lugn söndag.
Göra lite storkok, ligga på soffan, vika in tvätt, rida, sova middag.
Lagom dag med andra ord.

hösten är på intågande. Ljusen säsong har börjat

Av emmizenma - 19 augusti 2014 15:07

Igår var det upprop och terminsstart på skolan. Anton var cool. Han har gått på fritids lite innan så det var ingen "stor" grej igår.
På eftermiddagen var vi på inskolningssamtal.
Så nu är vardagen igång på riktigt

Vår stora älskade lilla kille.

Av emmizenma - 18 augusti 2014 12:01

I torsdags packade vi in oss i bilen och for till Sälen tillsammans med Ida och hennes familj.
Vi hämtade ut nummerlapparna direkt när vi kom upp

Vid stugan bäddade vi i ordning sängar och lagade tacos till hungriga barn och vuxna.

På fredagen strax innan 10 lastade vi bilen med cyklar, kläder, barn och oss. Mot oxberg och starten för cykelvasan 45. Sätta fast nummer lapparna. Välja tröja, kort eller långärmat? Fylla vatten. Nervös kissa. Titta in starten.

Strax efter 12 åkte barnen och karlarna till Mora för att äta och sedan möta upp oss vid målet.

Jag och Ida tog oss mot startfållan. Riktigt bra system hur de släppte iväg oss. 12.50 var det vår tur att åka iväg.
Det var svårt att veta vilket tempo vi skulle hålla. Vi tog det lugnt. Första biten var grusväg sedan in på en smalare "lerväg". Det var slirigt och halt eftersom det regnat.
Efter några km kom första monsterbacken. Utför sträckan efter på asfalt var skön. Första 2 milen var backiga. Längre och brantare än jag föreställt mig. Träna backar till nästa år! Sista två milen var mer behagliga och riktigt fin åkning. Sista 2 km var för mig de kämpigaste. Sista milen hade jag "kramp" i nacken så varje buckla sista km över en camping var som knivhugg. Men i mål kom jag.

stolt, glad och trött i mål

Vi kom ungefär i mitten placeringsmässigt av alla tjejer. Det är vi nöjda med! Nästa år har vi en tid att klå :-)

Av emmizenma - 11 augusti 2014 20:17

Förra hösten funderade jag över något träningsmål. Tjejmilen, tjejvättern var några tankar jag hade. Sedan föll det på cykelvasan.
Och på fredag är det dags!
Det ska bli så roligt. Vi ska ha kul.
Vi åker upp till Sälen hela familjen tillsammans med Ida och hennes familj. En minisemester.

En av mina bästa vänner. Vi gör detta tillsammans <3

Annars rullar det på. Man kommer snabbt in i vardagen igen efter semestern.
Barnen verkar trivas på sina nya ställen och det känns bra.



Barnen fiskar med mormor och morfar. Härliga minnen skapas tillsammans :-)

Av emmizenma - 7 augusti 2014 15:01

Nu är den härliga semestern slut!
Vi är tillbaka in i vardagen. Härligt på sitt sätt det oxå.
Anton har börjat på fritids och det verkar flyta på, han trivs!

Söndag-tisdag så var barnen hos mormor och morfar. De hade haft det toppen! Storfiskare blev de till på köpet. 14 fiskar hade de fångat ena dagen enligt barnen själva :-)Anton tyckte det var bästa dagen i hans liv.

[Bild]

Och ingen har nog missat branden som härjar i närheten.
Vi har vart väldigt förskonade mot rök. Men i tisdags kom den som ett grått täcke över oss. Nu är luften klarare igen, skönt!
Hoppas de får bukt med branden snart.

Ovido - Quiz & Flashcards