emmizenma

Alla inlägg under januari 2013

Av emmizenma - 29 januari 2013 11:54

Idag är det tisdag igen, gympadax!
Veckans höjdpunkt för barnen!
Själv har jag kvällsmöte.

Längtar till söndag, då ska jag och vilma åka till Stockholm och hälsa på en kär vän som jag saknar massor!
Och på lördag är det bio med Anton:-)

Annars lunkar det mest på, vardagslunk. Jobb, hämta, lämna, laga mat, sova osv!
Jag längtar efter våren/ sommaren nu, hänga i lekparken, rida ut på kvällen i ljus och med bara tröja, grilla m.m
Men det gör väl de flesta just nu?

Av emmizenma - 28 januari 2013 06:13

Jag eller vi tillhör skalan extremt morgonpigga. Kl är strax efter 6 och en pw med hunden är avverkad, uppfarten skottad och frukosten i magen! De dagar jag börjar 9 brukar jg hinna dammsuga och fixa lite här hemma oxå.
Galet säger väl vissa, utnyttja tiden säger jag!
Egentligen är det bara så att det du gör på kvällen gör jag på morgonen. För jag är inte bara extremt morgonpigg utan även väldigt kvällstrött. Vid 19 är min dag slut och efter 19 har jag svårt att göra mer än att ligga på soffan. Helger är bra då kan man sova middag med barnen ;-)


Av emmizenma - 25 januari 2013 16:36

Det var en kall men fin vinterdag igår.
Och Det var med en konstig känsla i kroppen vi For till Stockholm och Sofia kyrkan för att ta farväl av Anders.
Kyrkan var fullsatt med över 1000 personer.... Alla personer avspeglade det Anders kämpat för, bland besökarna fanns människor från alla samhälletsskikt svarta, vita, ministrarar, vänner, unga, gamla osv
Han såg verkligen människan och inte vad man gjort eller vad man kom ifrån.
Jag slogs av att skulle alla ha en gnutta av Anders människosyn skulle världen vara mycket bättre!

Prästen höll ett väldigt fint tal som bjöd på såväl skratt som på många tårar.
Även talen på minnesstunden skildrade Anders livsverk och hur han var som person!

Idag känner jag mig tömd men ändå påfylld!

Av emmizenma - 23 januari 2013 05:57

Igår var det gympa dags igen för barnen! Jag har tyvärr jobbmöten på tisdagar så kunde inte vara med.
Men de hoppar och skuttar:-)

Här om dagen fick jag ett mms av Rebecca som hade vart ute och ridit fluga med sin häst nott som handhäst. Det hade gått bra!
Om 5 veckor ska visst jag och flugan göra tävlingsdebut.... Målet är att överleva och helst ta oss runt banan i hyffsat rätt gångart;-)

Onsdagar är alltid veckans milstolpe och känns lite i uppförsbacke men när man passerat eftermiddagen känns det som nedförsbacke till helgen:-)
I

Av emmizenma - 20 januari 2013 14:28

Imorse bestämde jag och Rebecca oss för att lasta hästarna och åka till ridhuset.
Fluga fick jobba på ordentligt och mycket töltaebete.
Vi övar lite inför tävlingarna jag råkade anmäla oss till ;-)

Av emmizenma - 20 januari 2013 05:26

Jag tycker om att köpa kläder som inte är massproducerade och gärna svenskt.

Byxor köper jag gärna här  http://www.bloomingshop.se/ . Bloomings byxor är super sköna att ha som "jobbyxor", det känns som att ha mjukisbyxor på sig fast lite snyggare!

Lite dyra är de men väldigt bra kvalite måse jag säga. Jag brukar passa på att handla när det är rea.

I fredags fick jag hem dessa godingar!


P.s Vilma har inte öroninflamation utan ögoninflamation


Av emmizenma - 19 januari 2013 13:54

Idag vaknade vi till 25 minus grader. Skulle ha ridit en sväng på förmiddagen men de planerna ställde jag in! Däremot blev det en promenad, jätte vackert ute och sol!

Nu ligger vi och vilar en stund och väntar på mormor, Elin och Henrik. Vi ska äta tacos och busa! Tyvärr är morfar sjuk och ligger nerbäddad.

Vilma har fått öroninflamation, men är pigg i övrigt! Jag hoppas det är borta tills på måndag!

Av emmizenma - 18 januari 2013 04:02

Igår var det min stalldag och jag fick hjälp av mina tre älsklingar.
Den ena bar vatten och de andra två hjälpte till att mocka :-)
Vilma var imponerad av shettisen Musse, någon dag ska hon få prova rida!

Idag är det fredag och full fart mot helgen! Jag jobbar sent och Magnus ska till Stockholm och jobba. Tur att farmor och farfar kan hämta barnen!

Ovido - Quiz & Flashcards