emmizenma

Alla inlägg under januari 2013

Av emmizenma - 16 januari 2013 05:13

Igår var jag och Rebecca en sväng till granngården vid stallet och red i ridhuset. Det var riktigt roligt!
De timmarna var välbehövliga:-)
Fluga var riktigt duktig!

Idag ska jag till rehab med nacke och rygg. Har slarvat och inte vart där på flera månader så kommer nog finnas mycket att trycka och knaka ut.

Barnen hade det kul på gympan. De erövrar nya färdigheter båda två.
Idag är det förskola och jobb som gäller!


Av emmizenma - 15 januari 2013 04:56

Ja äntligen börjar jag känna mig pigg igen.

Fy vilken vända, även om jag inte har haft feber eller vart så snorig o.s.v så har värk i kropp, knopp och halsen verkligen däckat mig!

Skönt oxå att barnen är pigga *Peppar peppar*


Idag är det tisdag igen och gympadax för barnen.

De har stenkoll på tisdagarna och Vilma har lärt sig veckodagarna tack vare nedräkningen till gympan.

Själv ska jag på jobbmöte ikväll.


 



Av emmizenma - 12 januari 2013 05:32

Vilma är pigg igen!

Nu är det min tur. Har ont i halsen, kroppen och huvudet.

Gick och la mig vid 15 igår och slumrade av och till hela eftermiddagen/kvällen för att nån gång somna in för natten....

Det blir en lugn helg med andra ord!

Typiskt jag är både rid och träningssugen...


Jag gillar snö men nu måste jag erkänna att jag längtar efter vår och sommar!

Men nu går solen ner 19 minuter senare än för 1 vecka sedan, vi går åt rätt håll!

    




Av emmizenma - 10 januari 2013 15:50

Ja Vilma åkte på en rejälvända med b.la öroninflamation.
Men nu är hon på bättringsvägen, skönt!
Vi har pusslat lite med VAB och jobb!

Igår var det min stalldag så det blev lite fix med det. Två av hästarna som ska in på box står i en hage med får. Igår var fåren väldigt nyfikna och envisa men tillslut fick jag med mig de två hästar som skulle in!

I måndags var mormor här och hälsade på. Barnen visade sina teknikprylar ;-)

Av emmizenma - 7 januari 2013 13:51

Hade tänkt mig en rolig dag med barnen men den fick bytas ut mot sjukstuga.
Vilma är rejält förkyld men tack och lov försvann öronvärken med Ipren!
Så här hemma blir det mest soffhäng och mellan varven lite städ och plock. Julen är så gott som utstädad, nu ska det få flytta in tulpaner och vårkänslor!

Rebecca red Fluga idag.
På torsdag hoppas vi komma iväg till ridhuset en sväng!



Av emmizenma - 6 januari 2013 15:22

Idag blev det 4 km jogg.
Benen kändes tunga som bly och all power som borta de 3 första sedan blev det bättre sista kilometern och när jag kom hem hade jag kunnat springa 1 till....men nu känner jag av halsen igen så det var nog lika bra att bara ta 4 idag och vila nu!

Vilma har 38,2 i feber och klagar på hals och öronvärk:-( blir nog en jobbig natt! Tur vi är lediga i morgon!

Afterworkfood!

Av emmizenma - 6 januari 2013 11:31

Hade morgonutsläpp i stallet idag. Tycker det är mysigt att släppa ut de och sedan greja lite med mockning osv.

Annars är det en lugn helg, barnen är lite hostiga och vi lite trötta och sega.
Imorgon har barnens förskola stängt så jag och barnen är hemma. Funderar på om vi ska gå på bio eller besöka ett lekland?

Ska äta lunch och sedan masa mig ut på en joggingtur!

Av emmizenma - 4 januari 2013 21:56

Idag var det säsongspremiär av gladiatorerna och min "idol"/ insperatör Lovisa var utmanare!
Så grym tjej och vilket pannben och tävlingsskalle hon har!
Hinderbanan var minst sagt spännande!!!

Åh nu blir jag träningssugen! Men har ont i halsen så det får bli en lugn helg!

Ovido - Quiz & Flashcards