emmizenma

Alla inlägg under maj 2013

Av emmizenma - 29 maj 2013 06:25

Igår var det familjekväll på Vilmas avdelning. Jag slutade tidigt så vi han först hem och vila och fixa lite.
Barnen och pedagogerba dansade och sjung till låtar som de brukar spela på förskolan, Vilma var inte blyg utan showade på så himla söt!
Sedan blev det lek och fika.
Vilmas kommentar innan vi skulle åka var " men mamma ska vi inte vara tomte idag"....sist det var galej på förskolan var ju lucia :-)

Efter familjekvällen åkte jag och hämtade upp Sanna och vi tog oss an 5:an i spåret. Hallstas spår är backigt, det är jobbigt, men bra träning!
Så skönt att ta ut sig fysiskt efter en lång dag med jobb och familjekväll! Vanligtvis skulle jag ha kraschat i soffan och ändå inte fått nått gjort så en runda passar bra! Nästa gång ska vi ge oss på milen... Vi kanske inte fixar att springa hela men några gå meter för att sänka pulsen så tror jag att vi fixar milen.

På torsdag laddar vi för Antons familjekväll.

På bilden ser ni syrran, hennes Henrik och Vilma. Bilden är från i söndags när vi var på landet och grillade.

Av emmizenma - 24 maj 2013 18:50

Nu är vi friska mer eller mindre!
Jag dras fortfarande med hosta och är inte i träningsform men ja jag är på benen!

Jag och min kompis Sanna har börjat jogga ihop. Kul med sällskap ibland! Vi skulle ha kört idag men jag är som sagt fortfarande lite för förkyld för att ge mig ut i spåret! Nya tag nästa vecka.

Lilla flugan då, hon är utsläppt på bete och har fått vila hela veckan. Men i helgen ska jag rida.
Hon får vara skogsmulle häst ett tag. Ridas lite när andan faller på. Hon verkar må bra ändå.... :-)

Nu ska vi fredagsmysa här hemma!

Av emmizenma - 21 maj 2013 19:31

Här har vi sjukstuga:-(
Anton har haft feber sedan i söndags och jag likaså. Jobbat på Alvedon men idag vid lunch fick jag se mig besegrad och gå hem.

Lite tråkigt för jag hade sett fram mot PT- date med Ewa på torsdag och jogga idag....
Men men bara att kurera sig!

Så ja det är inte så mycket som händer just nu...

Av emmizenma - 19 maj 2013 06:37

Igår kalasade vi för Vilma här hemma. Hello Kitty tårta och fika blev det.
Och såklart massa lek:-)

Tack för alla fina presenter!

Idag vaknade jag upp bredvid en het kamin, Anton ligger däckad i feber:-(

På eftermiddagen ska jag till stallet annars blir det en lugn dag.

Av emmizenma - 16 maj 2013 21:21

Idag fyller vår älskade Vilma 3-år!
Fem i morse slog hon upp sina ögon och var redo att öppna paketen :-)
Hon fick b.la en affär och det var en lyckad present.

Sedan har hon blivit firad på förskolan och på lördag med släkt och vänner!

Jag har haft familjekväll med barn och föräldrar på jobbet. Sedan for jag hem och nattade barnen.
Efter det for jag ut till stallet och red Flugan en sväng. Det gick bra!
Så nu säger jag godnatt efter en lång dag!

Av emmizenma - 12 maj 2013 20:04

Idag har jag och barnen haft en jätte härlig och mysig dag ute på landet hos mormor och morfar!
Ibland saknar jag att bo på landet även om samhället vi bor i har sina fördelar oxå såklart!
Men jag skulle kunna bo i lägenhet vintertid och ha ett härligt sommarparadis i närheten sommartid :-)

Anton åkte traktor med grannen och var sedan iväg och lekte med deras ena son. Vilma har vattnat mormors blommor.
Efter korvgrillning åkte vi hem och nu sover båda barnen gott:-)

Matlådorna är gjorda så nu är det bara att ladda för en ny vecka med jobb, möten, träningar och 3- års kalas.

Av emmizenma - 11 maj 2013 21:38

Idag har vi bara tagit det lugnt.
Igår hängde barnen och Magnus på farmor och farfars place med kusinlek...
Båda barnen var trötta idag och är lite smått förkylda så en vilodag var på sin plats!

För 3 år sedan var vi fulla av längtan och förväntan på att bebisen i magen skulle vilja komma till världen.
Det är så mysigt att titta på kort och dagboksannteckningar från den tiden. Det känns som igår samtidigt som det känns så längesedan...
Jag kan fortfarande inte riktigt fatta hur fort allt gick. Hon hade bråttom ut och den farten har hållet i sig;-)









Av emmizenma - 10 maj 2013 09:43

Kl 9 öppnade passfixar polisen idag. Magnus och Vilma var där 8.45 och tog första nummerlappen. 9.01 var de färdiga. Rutin.
Skönt att slippa stå där flera timmar!

Nu har vi det mesta klart inför resan.
Packa gör vi dagen innan :-p
Så ni är det bara slita på i 4,5 vecka till.

Vilma övar lucia sånger och hittade tomtedräkten igår... Ja det är ju bara 7 månader kvar....

Ovido - Quiz & Flashcards