emmizenma

Alla inlägg under april 2013

Av emmizenma - 30 april 2013 07:05

Nu är vi på banan igen! Igår blev det förskola och jobb igen.

Men nu är vi lediga resten av veckan jag och barnen, skönt!

Jag hoppas på bra väder och efter idag har både yr och smhi lovat det

Men man kanske ska följa stenen för att få den säkraste prognosen ;-)

 


Bilden är tagen på en promenad i Lindesberg! Jag och lillsyrran var där i söndags och hälsade på Ylwa!

Jätte mysig stad och trevlig dag hade vi.

 


Träningen fortskrider och på torsdag är det PT-date igen!

"Älskling du börjar bli biffig" sa Magnus här om dagen...vet inte riktigt om jag ska ta det som en komplimang eller slå honom ;-)

Men minus 3,3 kg och + 1 kg i muskler....Inte fy skam! Det går sakta men säkert framåt.


 

Visst är hon vacker?!

Hon ska få jobba på nu under ledigheten......


Så det var lite gott och blandat! Nu ska vi ladda inför Valborgsfirande, vi ska hem till Ida med familj och grilla! Men innan det ska jag hämta mina godingar till gudbarn idag på deras förskola! :-D


Av emmizenma - 27 april 2013 09:25

Igår var vi redo för förskola och jobb....Men precis när jag skulle börja göra mig iordning och ta fram kläder till barnen så blev Vilma dålig igen :-(

Usch inte roligt!

Vilma är riktigt risig och hon och jag har legat i sängen hela morgonen.

Skulle ha åkt på kurs idag med Fluga men det kändes såklart inte aktuellt att åka på,  dels när Vilma vill vara nära mig och dels när man själv inte mår 100%....Skonar de andra från ev smitta!


Ja det blir en lugn helg nu!

Solen skiner så kanske kommer vi ut lite i trädgården och kan sätta upp studsmattan och klippa och rensa lite bland buskar och rabatter.

Jag har semester nästa vecka så jag hoppas att vi är pigga och kan njuta  av lediga dagar och inte bara ha sjukstuga.

Av emmizenma - 25 april 2013 16:26

Idag var det dags för date med PT-Ewa. Vi körde igenom mitt hemma pass.... Vi dubblade vikten i övningen pullover och ökade på 10 kg i knäböj. Har verkligen underskattat min styrka och inte utmanat pannbenet att orka!
Som vanligt går man därifrån med påfylld självkänsla och en skön trötthet i kroppen!

Vilma är pigg. Vi har hängt i lekparken hela eftermiddagen, cyklat här hemma och nu leker barnen på baksidan.
Jag har passat på att klippa och rensa lite på tomten. Hoppas på fler såna här soliga och härliga dagar!

Av emmizenma - 24 april 2013 13:48

Ja nu har vi en 5-åring i huset!

Anton leker med sina nya leksaker, cyklar och spelar mario.

I måndags på födelsedagen blev det förskolan och på kvällen åt vi Pizza.

Tyvärr kan man säga att Vilma la en Pizza på pizzerian, magsjuka in the house :-(

Nu är det bara att be och sprita för att vi andra ska klara oss.


I söndags red jag Fluga och fick till jätte avslappnad och fin trav :-D Vi har haft mycket fokus på mjuka övergångar till tölten och i söndags skulle jag bara varva ner med lite trav och då gick det klockrent! kul.

På lördag ska vi på kurs, en ny tränare som jag aldrig ridit för! Men Fluga har blivit riden för henne med Rebecca. Det blir spännande! Hoppas att vi har tur med vädret.

 


Av emmizenma - 20 april 2013 19:56

Vilken fin dag vi haft, härlig sol och kalasande!

Anton fick bland annat en ny cykel, hjälm, supermariospel, lego och kläder.
En mycket nöjd kille utbrast " vilken bra dag mamma" när vi hos ner oss i soffan när alla gått hem.
Så härligt att höra :-)

I morgon blir det nog en hel del cyklande och just nu spelas det det nya spelet.

Av emmizenma - 19 april 2013 19:30

Idag har Anton haft sitt efterlängtade badhuskalas!

Han och fyra kompisar lekte, busade och fikade under eftermiddagn.

På vägen hem hade han beställt "KalleAnka Pizza" och vi han lagom äta upp den innan han däckade i soffan.


Imorgon kör vi kalas för släkten och på Måndag på den "riktiga" dagen så firar vi honom lite här hemma.

Att fylla 5 år är stort och det har lyst lycka om Anton hela dagen, så härligt!


Paketöppning!

 



Av emmizenma - 18 april 2013 06:20

Veckans PT-pass gjort!

Idag blev det cirkelträning.

Tungt, jobbigt, svettigt.

Jag älskar känslan av att ta ut sig till max, även om jag just där och då helst bara vill kräkas i närmaste papperkorg!


Annars då, ja det är kalasvecka! Imorgon har Anton sitt efterlängtade badhuskalas och på lördag kommer släkten och firar. Får se vad som hinns bakas, annars har ju Ica Maxi väldigt bra utbud av fikabröd  ;-)


Skitväder idag, Fluga får nog vila om det inte slutar ÖSregna....jag rider gärna inte i regn *mohaaaa*. Alla fantaster skriker rätt ut....(Däremot joggar/promenerar jag gärna i regn)Men nä jag har bestämt mig jag rider bara när det känns bra annars tappar jag lusten totalt. Så får det va! Men nästa helg ska vi på en endagskurs i alla fall vare sig det regnar, snöar eller solen skiner !


Om om två månader åker vi på semester! Längtar massor....

8 dagars riktig kvalitetstid hela familjen.

Och det bästa av allt tycker Vilma är att man får äta hur mycket glass man vill :-D

Av emmizenma - 14 april 2013 15:11

Idag kör vi slappar dag all in( nästan)!
Vilma sover sedan ett par timmar tillbaka.... Det är jobbigt att vara på kalas hos kusinen! De kom inte i säng förrän efter 21.30 igår :-)

Tidigt i förmiddags fick jag och fluga sällskap och vi red runt fiskartorp. Pigga och glada hästar! Vi tog galopprace " hejåhå vad kul sa fluga och drog järnet" men så fort vi kom i fatt ekipaget framför så sakta hon med in, hon är schysst på det sättet!

Senare i eftermiddag är det styrelsemöte men innan dess så slappar vi på lite till här hemma och laddar för en ny vecka!

Den nya veckan bjuder på möte, jobb, Anton ska prova orientering, mat,bak, plock osv sedan till helgen blir det 5 års kalas! Jag vet en som räknar ner dagarna :-))

Ovido - Quiz & Flashcards