emmizenma

Alla inlägg under april 2014

Av emmizenma - 27 april 2014 07:45

Igår var en sådan där perfekt dag, där vi bara gjorde det som föll oss in.

Magnus tog sin morgonpromenad, jag var och tränade med Syrran en sväng.

Vi fixade och donade i trädgården och lekte med barnen. På eftermiddagen sov jag och Vilma en stund. På seneftermiddagen åkte jag och red Fluga i skogen, en helt underbar tur! Efter att ha haft ett riduppehåll på ca 3 månader är jag nu igång igen och det känns jätte roligt. Fluga är dock i bra kondition eftersom Cissi hållt igång henne bra. På kvällen dukade vi upp med god mat på altanen.

 

En lugn och skön dag! Jag är inte den som sitter still en lugn dag. Utan lugn för mig är att göra det jag vill utan stress och utan "måsten". Träna, rida och leka med barnen där tankar jag min energi. Det är då jag mår som bäst.


   Fina Fluga.


Idag laddar vi för Antons riddarkalas med några av sina kompisar. Det blir nog fullt ös.

Grilla korv, leta rätt på skatten och äta glass. Det är tur att vi laddade med energi igår ;-) och att vädergudarna är med oss så att vi kan vara ute :-D

Av emmizenma - 24 april 2014 13:54

   Nu har vi klarat av 6-åringens födelsedag!

Äntligen kom kalasdagen. Den firades med våra när och kära ute på altan.

Igår var vi in till leksaksaffären och böt en present och sedan köpte Anton ett torn (Playmobil) för sina presentpengar. Lycklig kille!

  Lite extra tänker man vid födelsedagar tillbaka på åren som gott. Minns förlossningen och minns den första tiden och de första åren. Satt och tittade lite på bilder här om dagen. Det gäller att njuta av varje dag och alla tider har sin charm. Även om jag faktiskt tycker det är rätt skönt att ha klarat av bebistiden så blir man såklart lite extra sugen när man tittar på kort och minns.


   Kusinerna har träffast en hel del i påsk för kalasande och påskfirande. De har roligt ihop i olika konstalationer! Full fart på en blivande 4-åring, 5-åring, 6-åring och 7½ åring.

Inte helt lätt att få en bild på de ;-)


Den här jobbveckan är snart till ända. Helgen fortsätter i kalasandets tecken. Med kompiskalas för Antons del och gå iväg på kompiskalas för både Anton och Vilma. Sedan får vi vila några helger innan vi ska fira en liten 4-åring!

Tidig dag idag. Vi struntar i diskbärget och tvätthögen och går ut och leker i solen. Det andra ligger kvar!

Ikväll ska jag på föreläsning om självkänsla och ridning. Ska bli mycket intressant. Haffi som föreläser håller på med islandshästar och jobbar med KBT terapi. Jag har ridit en heldags kurs för honom för nått år sedan och det var mycket givande!


 






Av emmizenma - 21 april 2014 09:26

Dagen D. Kalas dagen för släkten. Taggad kille.

Det är mycket att fylla 6 år, ena stunden är man stor och kan allt i nästa är man liten och tankar närhet och trygghet. Som det ska vara med andra ord. Förutom tjurigheten som visats för första gången senaste veckorna måste jag säga att detta är en fantastisk rolig ålder.


   I maj börjar fotbollsskolan. Anton övar för fullt och är förväntansfull. Det känns som att fotboll kommer mer vara hans grej än hockeyn.


 

Äggjakt i fredags.


Imorgon startar en ny arbetsvecka. Såg i kalendern att det bara är 4 helveckor kvar att jobba innan semestern. Det är valborg, kristihimmelfärd, 6 juni och sedan lite semesterdagar som gör att det nästan bara är 3 och 4 dagars vekor kvar. Det går undan.


Nu ska jag sätta fart med riddartårta och så ska vi baka morotskaka till kalaset. Tror jag struntar att dammsuga, har en känsla av att det är bättre att göra det efter kalaset ;-)


 

Av emmizenma - 16 april 2014 17:01

Vi har nedräkning. Anton till sin födelsedag.


"Mamma nu är jag sådär rastlös igen, jag lääääängtar tills jag fyller år. Mitt tålamod är slut för längesedan".


Vi, jag och Magnus vi har nedräkning tills det är över och vi slipper höra tjatet på i alla fall några månader ;-) Men vem minns inte de låååånga dagarna innan man fyllde?!

Nu har man nedräkning åt andra hållet, dagarna tills man blir 30 kan få dröja några år

;-) Men nu när man är vuxen då ska den där nedrans tiden gå snabbt som attan. Konstigt.


   Förra helgen fixade vi lite på altanen. Nytt bord och stolar som vi hämtat hos Magnus föräldrar. Lite gardiner. Flyttade även ut lite ljus och blomma.


Det är inte bara födelsedagshelg (kusin Noel fyller imorgon och Faster Camilla har fyllt år) det är påsk och långledigt oxå. De har lovat fint väder, hoppas prognosen håller i sig! Jag har åkt på en förkylning men hoppas den ger sig av lika fort som den kom.


GLAD PÅSK!


 





Av emmizenma - 6 april 2014 07:09

1-2 gånger om året unnar vi oss en helg i storstan. Vi gillar att gå på musikal och sist vi var upp tittade vi på spök, igår såg vi Priscilla. Helt otrolig föreställning, bra och rolig. Vilka scenkläder.
Vi shoppade lite, åt massa god mat, fikade, promenerade oxå igår. Så vid 21 kröp vi ner i hotellets sköna sängar!
Att få ett dygn ihop ibland är underbart. Som för många andra består vår vardag av ett pussel med hämta, lämna barn, laga mat, tvätta, kalas, Fluga osv
Synd bara att man ska vakna 05.30 när man är barnfri och får sova ut.... Magnus sover dock fortfarande!

Kärlek, fika och show. Nu är vi fulltankade. Och snart det bästa av allt; frukost buffé

Ovido - Quiz & Flashcards