emmizenma

Alla inlägg under december 2012

Av emmizenma - 31 december 2012 14:35

Jag tränar mest hemma, främst för att vara tidseffektiv och för att kunna träna även när jag är själv hemma med barnen. Men jag har även ett gymkort som jag utnyttjar så ofta jag vill/ kan/ orkar och känner för det!
"Mitt" gym är grymt! lugnt, avslappnat och trevliga ägare!
Det bästa av allt kan vara massagestolarna!
Idag blev det rygg och axlar med maskinerna och pilatesbollen! Som avslut 30 min i stolen med denna utsikt

Av emmizenma - 30 december 2012 12:47

2012

Året som solen glömde!


Snart är 2012 till ända, ska ge mig på en liten kort sumering av detta år.


#Precis i slutet av 2011 sa jag upp mig från mitt dåvarande jobb och i Mars började jag mitt nya jobb.

#Piltur var på träning i början av året och på sensommaren så såldes han till en toppen Husse.

 # Anton fylllde 4 år och Vilma 2 år, det firades med kalas.

# Vår resa till Astridlindgrensvärld blev lite förändrad när Vilma blev magsjuk, men jag, Anton och Mormor åkte!

# Vi var till Kolmården, en härlg sensommardag

# För att få lite hjälp med Fluga flyttade hon til Bolunda. Rebecca gjorde även en finfin tävlingsdebut med damen.

#Resa med Bästaste Ida till Göteborg, mycke sushi blev det :-D

# Födelsedagspresent till Stockholm med musikal, toppen helg!

#Några härliga dgar i Tälberg med släkten

# En vecka  sälen med familjen...lugna, sköna, lata dagr...


Litet axplock av vårt 2012.


I morgon firar vi in det nya året med några vänner och lite god mat!


 

Av emmizenma - 29 december 2012 05:00

Rebecca http://rebeccamj.bloggplatsen.se/gjorde en fin header till mig, tack!

Det är även hon som är fotograf till bilderna i den.


Igår var det skönt med ett par timmars "egen-tid" , håret var dessutom i stort behov utav klippning och färging! Det blev lite kortare, uppklippt och mörka slingor.

Jag är mycket nöjd!

Nu ska jag inte låta det gå 4 månader tills nästa gång utan har redan bokat in en ny klipptid i februari ;-)



Och nu går vi mot 2013, ett nytt spännande år!

Vi har några roliga saker att se framemot b.la en resa, min och Flugas tävlingsdebut och såklart att få följa mina älskade barn. Anton ser framemot sin 5 årsdag i April och räknar redan ner, Vilma likaså inför sin 3års dag :-D

Men vi börjar 2013 med att fira 3-årig bröllopsdag, jag & min man :-D

Av emmizenma - 28 december 2012 11:07

Måste prova och se om jag lyckas göra ett inlägg från mobilen:)

Av emmizenma - 28 december 2012 08:39

Julen 2012 är firad!

Det blev två stillsamma dagar med våra nära och kära.

Barnen fick många klappar och är nöjda och glada!


Dagarna efterjul har ägnats åt att leka, slappa,träna, städa, motionerat Fluga...

Lata sköna dagar :-D

 

Idag ska jag äntligen åka till min Frisör Frida och få håret fixat! Färg och klippning är det i stortbehov utav!


Av emmizenma - 23 december 2012 10:47

Den här bloggen kommer att handla om träning, hästar, barn...tja min vardag helt enkelt   


Dagen före självaste dopparedagen. Vi ska åka till mina föräldrar och fira jul idag!

Men först av allt tog jag en runda på 5 km jogg i morse med Izzy, bra att grunda med rörelse innan man blir stillasittande vid matbordet i dagarna två!


 " Det är inte vad du äter mellan jul &Nyår som är det viktiga utan vad du äter mellan nyår &jul"

Tänkvärt citat i dessa dagar!



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards