emmizenma

Alla inlägg under februari 2013

Av emmizenma - 24 februari 2013 16:47

Jag hade en rabattkod på Röhnisch och passade därför på att köpa ett par nya träningsbyxor och ett linne!

Kul och motiverande med nya träningskläder!


Idag blir det ingen träning utan det är en heldag med barnen, vi har åkt pulka under eftermiddagen i härligt solsken!

Nu ska vi laga mat och ladda inför en ny vecka, den innehåller som vanligt jobb, förskola,    möten, träningar o.s.v   

Håll tummarna för att vi får vara friska!


  

Av emmizenma - 24 februari 2013 06:56

Igår morse pallrade vi oss upp vid 5 (Precis som om det skulle vara en konstig tid för familjen Gustafsson   ) och tog oss ner till stallet för att lasta!

När vi skulle sätta in strömkabeln mellan släpet och bilen upptäcker vi att vår bil har ett annat uttag och ingen adapter har vi....Panik! Vi ringer runt till lite olika mackar men ingen har. Jaja det får bära eller brista i med Flugan och iväg, utan lyse på transporten! Det hade kunnat bli en dyr tävling men poliserna höll sig på annat håll tack och lov!


Nervös! På med sadel, träns....Fluga var jätte lugn ända tills jag skulle hoppa upp, då slog det runt för henne. Tror att det var en annan häst där som "störde" henne lite. Hon la tungan över bettet två gånger och var allnänt okoncentrerad(men inte dum på nått sätt) och så kände hon säkert av att jag var nervös. Men väl inne på banan var hon lugn och fin! Däremot fegade jag ur att driva henne så hon blev passtaktig och energilös......

Men målet var att ta oss runt banan i rätt gångart och det gjorde vi!   

Efteråt var jag lite less och besviken, det bor en liten tävlingsmänniska inom mig! Var mest besviken på mig själv att jag fegade ur och inte drev mer. MEN efter en stund försvan den känslan och nu är jag jätte nöjd och glad att jag vågade genomföra tävlingen och att vi klarade vårt mål!!!

Poäng mässigt kan det bara bli bättre :-D  

Av emmizenma - 21 februari 2013 06:06

Igår blev det en efterlängtad morgon joggingtur!
Har haft ont i nacken och ryggen när jag inte kunnat träna och just att jogga lite ökar blodcirkulationen på ett skönt sätt och ibland känner jag hur olika låsningar släpper!
På kvällen blev jag hästledig och kunde då ta en promenad med Sanna, alltid trevligt att prata lite "skit" och röra på sig!
Nu hoppas jag att de envisa bacillerna håller sig borta.....

Vilma åker skidor på två skohorn....haha!
Hon gillade verkligen att åka skidor och har pratat om det hela veckan:-)

Av emmizenma - 18 februari 2013 05:25

Vi har haft en sådan där helg som man aldrig vill ska ta slut!

En sån där lagom helg med en blandning av allt man kan önska sig :-)


Igår var det vasaloppet för barn som orienteringsklubben ordnat uppe på golfbanan.

Både Vilma och Anton tog sig runt banan och fick medalj i målgång.

Det blir till att köpa skidor till barnen nästa år!

Jag skulle oxå vilja ha ett par.


Nu är det bara att starta upp en ny vecka.

Jobb, förskola, gympa o.s.v

 

Av emmizenma - 16 februari 2013 15:32

Kl 9 i morse hade jag ridit, mockat och släppt ut Fluga och Nott i hagen. Red på vägen och övade lite tölt övergångar, hon var väldigt pigg men töltade på bra! I början när jag skulle checka av att hon svarade för vänsterskänkeln var hon mer lyhörd än vad jag trodde så missade att parera med höger och plupp så hamnade vi i diket. Vi blev nog lika förvånade båda två, men hon är cool så det var bara att skänkla på och styra upp oss på vägen igen :-))

Sedan hem och svida om för en tur till staden med familjen. Vi åkte till media markt och vi köpte oss en ipad. Anton köpte ett spel till sitt Nintendo för sina pengar och villa en film om grisen Greta.
Alla nöjda och glada!

Nu är Anton på hockeykalas hos sin kompis. Vad konstigt det känns när han nu är så stor att man inte "får" vara kvar!
Han blir så självständig, det händer mycket nu och det är så roligt! Han har mycket tankar och funderingar vår lilla kille.
Vilma går under namnet terroristen här hemma, såklart med glimten i ögat och väldigt hjärtligt. Kort och gott snart 3 år ;-) men det är roligt oxå och varje dag får man påminna sig om att hon inte ens är 3 år än. Hon är väldigt verbal och intresserad av bokstäver och siffror.

Av emmizenma - 13 februari 2013 08:07

Ja Vabruari har nu kommit hem till oss!

Anton vakna upp med ont i halsen och ligger däckad på soffan.

Förra veckan var jag krasslig några dagar och idag VAB.

Tråkigt  när det "drabbar" jobbet, men men man kan inte göra så mycket bara "gilla läget"!

Det är tur att vi är två som kan dela på det!


Det har inte blivit någon träning att tala om senaste 5 veckorna pga av att denna envisa förkylning som härjat i kroppen! Dock har det blivit promenader och ridning i alla fall!

Men ikväll ska jag ta mig ut på en liten löprunda!

Jag ska springa vårruset i maj och tjejmilen i September med min syster. Så jag måste få några mil i benen innan dess.

Innan jag blev förkyld så fixade jag 5,5 km.

Jag som alltid avskytt att jogga finner det numer rofyllt och avstressande :-D


 


Av emmizenma - 10 februari 2013 18:38

Idag har vi kalasat för Magnus som fyller år i morgon!
Trevlig eftermiddag med våra familjer.
Av mig och barnen får Magnus en resa till England och så har jag fixat gymkort åt honom. Och vem vet om det finns något paket i morgon att öppna ;-)

I morse var jag ut och red fluga en sväng. Jag är så glad att lusten och självförtroendet börjar återvända :-))
Om två veckor ska vi vara med på en liten tävling, ska bli roligt och nervöst!

Nu ska vi inta soffläge och ladda för en ny vecka!
I morgon är jag ledig från jobbet men ska jobba med lite andra projekt som jag gör på sidan om.

Av emmizenma - 8 februari 2013 06:58

Jag gillar smycken, bär det alldeles för lite. Men det har även sina förklaringar, då jag jobbar  är det inte alltid optimalt och inte i stallet heller.....Det är väl ungefär där, i spåret och hemma i min kroppsstrumpa jag är...haha....!


Men nu har jag beställt ett par nya örhängen och ett halsband :-D

Jag gillar Laila Bagge, säga vad man vill om henne men jag tycker att hon är en stark,snygg kvinna och en sjujäkla entreprinör!

Hennes smycken Rock By Sweden tycker jag är fina!


 

Den här godingen kommer snart på posten, fast i mörkare varianten!









Ovido - Quiz & Flashcards