emmizenma

Alla inlägg under februari 2013

Av emmizenma - 7 februari 2013 16:39

Medans snön yr utanför fönstret har jag gjort lite vårfint i köket och köpt lite tulpaner!

Snart lite helg igen och jag är mycket piggare! Passar bra med ledig fredag och ledig måndag, långhelg:-))

Av emmizenma - 6 februari 2013 15:11

 Till helgen är det två år sedan jag fick en hov i ansiktet och en i bakhuvudet.

Jag och framför allt Anton hade verkligen änglavakt! I början tänkte jag många "OM" men det måste man släppa rätt fort, för nu gick det trotts allt ganska bra!

Tänker då och då på "olyckan" inte varje dag men nån gång i veckan, rent fysiskt påminns jag ju om den varje dag i och med kännselbortfall på ett ställe i ansiktet och ner i tänderna, ont i nacken ibland och så är min näsa sne.

Jag skulle kunna få en operation av näsan men nej tack! Smärtan jag vaknade upp till efter första operationen var vidrig, jag föder hellre 7 ungar på tvären :-P

Så på deta stora hela gick det bra!


Så här "vacker" var jag efteråt! 


Av emmizenma - 6 februari 2013 14:54

Har vart förkyld av och till några veckor. Igår morse fick jag se mig besegrad. Huvudvärk, yrsel, ont i halsen, ont i kroppen..... Sov större delen av dagen igår och samma idag.

Nu ligger jag och tittar på tv 4 och de visar " en unge i minuten" som är inspelad på Västerås förlossning.
Åh jag får gåshud! Vilken känsla det är att föda barn!
Jag har ju dessutom fått äran att få vara med som " icke födande" på två förlossningar!

Av emmizenma - 3 februari 2013 19:14

Började dagen med morgnjour i stallet. Tog en ridtur i soluppgången, mysigt! Synd att underlaget är tråkigt just nu, is överallt.

Efter det packade jag och barnen in oss i bilen och For till Stockholm. En mysig eftermiddag med Karin och Elliot! Det gick bra att hitta och köra oxå!

Nu ska jag bädda ner mig i soffan och ladda inför en ny vecka!

Av emmizenma - 3 februari 2013 06:41

Jag och Vilma är lika effektiva shoppare. Vi gick till en affär igår och Vilma valde ut två klänningar, ett par jeans, en tröja och en pyjamas... Sedan blev det fika.
Grabbarna var på bio, filmen Röjar Ralf, den fick väl godkänt av Anton!

Av emmizenma - 2 februari 2013 13:58

På begäran av Rebecca (www.rebmj.blogg.se) ska jag skriva om mitt mål med Fluga.

Vi, jag och fluga rider mest för att ha roligt! Sista tiden har jag tappat glädjen och intresset lite. Men jag känner att det är påväg tillbaka!
Vi är anmälda till två tävlingar framöver. En ute och en i ridhus.

Mitt mål är att vi överlever, skämt å sido. Målet är att ta oss runt banan i rätt gångart på dessa två tävlingar!
Få rutin och att komma ut lite.

Beroende på hur det går sätter vi upp nya mål.

Av emmizenma - 2 februari 2013 05:27

I förrgår när jag åkte hem från jobbet vid 17 så var det inte sådär jätte mörkt ute och igår när jag åkte hem 16.30 var det nästan ljust ute! Visst är det underbart? :-))
Jag gillar denna tid när man verkligen ser och känner att vi går mot våren och ljuset.

Igår var Anton med mormor på hennes jobb. Det hade gått bra och både Anton och mormor var nöjda! Vilma var på förskolan och vi jobbade.
På eftermiddagen åkte Magnus och Anton och klippte sig. Så fina då mina ny friserade grabbar :-)

Idag ska vi hämta hem vår nya soffa och sängar till barnen!
I morgon blir det rida och Stockholms färd! Vi får väl se om jag hittar dit jag ska och framför allt hittar hem ;-)

Ovido - Quiz & Flashcards