emmizenma

Alla inlägg under februari 2014

Av emmizenma - 28 februari 2014 18:12

Fredag igen och fredagsmys.
Barnen har valt fredagsgodis och en spelar tv-spel och den andra tittar på plattan just nu.

Förra helgen roa vi oss med att tvätta bilarna.
Alla hjälper till så gott en kan :-)
Denna helg bjuder på hocketräning, kalas för mormor och så ska jag på en föreläsning på söndag kväll. En lagom behaglig helg?
Ska komma igång med träningen igen efter magsjukan oxå.
Det får bli en premiär tur på denna!

Min nya kompis som ska ta mig runt i skogarna och cykelvasan.
Har haft koll på blocket ett tag och plötsligt dök den upp, bra pris och rätt storlek.

Trevlig helg!

Av emmizenma - 20 februari 2014 16:29

Han med nöd och näppe hem från jobbet innan magsjukan var ett faktum. Så här ligger jag och orkar knappt stå upp med två rastlösa barn. Just nu har jag köpt en ny app på paddan åt de som sysselsätter en stund!

Jag hoppas att de andra i familjen klarar sig såklart!
Och tur att Magnus är ledig imorgon så jag kan sova några timmar innan han drar på grabbkväll med sina kompisar.

Ja annat blir helgen lugn bara årsmöte på söndag med Taktur. Vår islandshäst klubb där jag sitter med i styrelsen. Så jag hoppas verkligen att jag är på benen tills dess.

Av emmizenma - 16 februari 2014 20:54

Mina Älskade   

I helgen har vi hejat på Sverige i OS som många andra! Vilka härliga guld. Imponerande!
Sport och idrottsmänniskor är helt otroliga. Att ut i ur och skur träna, offra mycket och hålla full fokus på sitt mål. Kallas sträcka i stafetten där snackar vi mental styrka!

Idag har vi firat Magnus. Han önskade sig smörgåstårta. Det var längesedan jag gjorde egen så det fick det bli idag! :-)

Nu blir det sängen och ladda för en ny vecka! Jobb, föreläsning, förskola, gympa och träning står på agendan.


Av emmizenma - 15 februari 2014 08:06

Att leva i nuet men att ha saker att se fram emot, det är lite av ett motto vi försöker efterleva och sträva mot.
Magnus fyllde år i veckan. Som present har jag fixat en hotellnatt och biljetter till musikalen Priscilla till oss i April. Lyx!
Av olika anledningar är det svårt för oss att planera sommaren och ledighet då vi inte vet vilka veckor eller hur många vi kan ha tillsammans. Därför har vi bokat en weekend i Stockholm hela familjen, i maj. Barnen är taggade på gröna Lund. Det blir lite annat smått och gott oxå. Över midsommar åker vi norr ut och i augusti åker vi till Sälen. En kombinerad tävlingsresa/ semestertripp med Idas familj.
Ja massa roligheter att se framemot!

Anton har vart krasslig hela veckan men är mycket piggare nu. Så först egen sjukdom/ hemma med nacken och sedan vab. Men nu hoppas jag vi håller oss på benen ett tag igen.

Efter en vecka i soffan behövde vi ut och " lufta" oss. Först en tripp till Ikea och sedan fick jag hjälp i stallet.

Före

Efter.

Fick lite pysselryck igår kväll. Blev nöjd! Köket får i svart/vit tema.

Av emmizenma - 11 februari 2014 08:19

Eftersom jogga är en nygammal favorit så är skor det viktiga. Jag har köpt mig ett par acsis. Löpardojans Ferrari. Dyraste skorna jag någonsin köpt och ägt. Men de är sköna! Kände mig som tiger igår på min 6 km långa runda. Nåja de kändes bra när jag flåsade mig runt även om känslan var att jag var tiger i nalle Phu. oövervinnerlig. Känns att det är rätt sko för mitt löpsteg(?). Alltså bara det, Mitt löpsteg...JAG har ett löpsteg, ett analyserat sådant. Jag är en löpare. Coolt. Även långsamma löpare är löpare.
Vårruset och cykelvasan se upp!

Av emmizenma - 10 februari 2014 05:08

Igår lagade jag en god soppa. Den blev dock nedröstad av övriga familjen. De fick ta taco rester.

Tomatsoppa med linser och sötpotatis

Vi har sökt skola till Anton. Jag fattar inte riktigt att han ska börja förskoleklass. Det är tur att han är taggad och redo. Det är inte hans mamma ;-) Klart det kommer gå bra, men kan vi inte pausa tiden lite?

Anton 2,5 år

Igår hade vi en riktig latdag. Anton är hostig och låg mest på soffan hela dagen. Vilma piggare men på lågfart hon med.
Jag var ut och red en sväng. Pigg häst. Tyvärr är det isgata på vägarna. Tur att man har brodd.

Nu laddar vi för en ny vecka!

Av emmizenma - 8 februari 2014 04:56

Dags att vässa pennan(tangernterna) igen.

Blev lite mentalt urladdad efter alla tråkigheter.  

Lilla Trixie var nära att mista livet efter en allergisk reaktion bland annat. Nu är de dock hemma och förhoppningsvis får de vara det länge, för alltid!

Idag kommer hon och Alwin hit och leker med barnen! 

 

Annars rullar det på. Förskolan, jobb, träningar, möten,Flugan. Ja ni vet vardagen.

Det är ett evigt pusslande med våra tider. Som tur är har vi mor och far föräldrar som kan rycka in när våra jobbtider krockar.

 

Jag har en tjej nu, Cissi som rider Fluga. Känns toppen. Slippa ha dåligt samvete för att hon inte får motion. På söndag ska jag dock rida. Det var ett tag sedan. Även om jag gillar vintern så vill ja ha härliga vårkvällar nu. Sådana där när man kan sticka ut 19-20 tiden och rida i solnedgången!

 

Ja som skrivet idag blir det fullt hus mes barn :-D

Det är härligt tycker jag. Bra när man kan låna sina gudbarn.

 

 

 

 




Ovido - Quiz & Flashcards