emmizenma

Alla inlägg under april 2013

Av emmizenma - 13 april 2013 08:09

Jag och barnen hade ledig dag igår. Först tränade jag ett pass med PT-Ewa, jogg med "intervallökningar" och sedan mage stod på agendan! Man klarar mycket mer än vad man tror när någon manar på en, så himla roligt!

Sedan  passade vi på att köra ut kalasinbjudningar till Antons badhuskalas som han valt att ha! Anton tyckte det var jätte roligt att leka "postbilen".


Fluga får vila sig i form idag, jag har blivit lite kinkig när det gäller väder på "äldre dar"! Fasen jag har häst för att det ska vara roligt och rogivande....Jag vill inte rida i snöblandat regn som står på tvären :-P Vilken tur att jag får välja själv! Men i morgon ska jag rida ut!

Och på tal om väder...När Anton föddes (Om lite drygt en vecka) för 5 år sedan så var det 22 grader varmt och sol när vi åkte hem från BB. Elin hade sommarklänning när hon kom och hälsade på oss på BB och dagen efter vi kom hem satt vi ute och grillade hemma hos Magnus syster med familj..... Så olika det kan vara, i år har vi ännu stora snövallar kvar! Fast de försvinner förhoppningsvis under veckan!


Snart 5 år sedan vår Anton var så här liten!

 




Av emmizenma - 12 april 2013 06:17

Dagarna går på och nu är det fredag igen! En ledig sådan dessutom :-))

I onsdags red jag " lektion" för Rebecca. Jätte roligt och nyttiga tips! Hon gick så fint och det är så himla härligt när ridpassen ger denna känsla! Då är det värt alla leriga, regniga, kalla dagar, tid och pengar man lägger ner på detta!

Igår hade jag Pt pass med Ewa. Om ni vill bli totalt slut så kör intervaller på roddmaskin! Efteråt när vi skulle göra övningar med vikt var det nära att lunchen kom upp kan jag säga! Jobbigt men roligt! 1 kg i muskler har jag gått upp och ner 3% i fettprocent, bra resultat!!! Jag är nöjd.

Igår var det oxå utvecklingssamtal för Vilma. Vad härligt det är att höra vilken glad och omtänksam liten tjej vi har! Hon är väldigt duktig på siffror, färger, intresserad av bokstäver och kan alla tecken de lärt sig! Och värnar om sina kompisar. De är ett gäng tjejer som leker flitigt ihop och nästan hela gruppen är kvar 1 år till på avdelningen vilket känns toppen:-))

Anton var så duktig på läkarbesöket! Och efteråt blev det en tur till Ica maxi för att få välja en liten leksak:-)

Det var en liten uppdatering om tvåbenta och fyrbebta!
Och ja Magnus hade en kanon resa till England:-))

Av emmizenma - 7 april 2013 17:54

Idag har vi haft me & i party här hemma. Fina kläder! Hade kunnat köpa mycket mer men man måste ju begränsa sig ;-)
Blev i alla fall t-shirt och knickers till båda och en klänning till Vilma som jag tänkte hon ska få i 3- års present:-)
Det var full fart på alla barn och dagen gick fort!

I morgon kväll kommer Magnus hem från England! Ska bli kul att få höra om allt. Fick ett sms när han stod på arenan om att det var mäktigt!

Ja vi myser på lite här hemma och i morgon väntar jobb och läkarbesök med Anton.....
Lilla fluga får vila sig i form denna helg eftersom jag är själv med barnen.



Av emmizenma - 3 april 2013 21:10

Påskhelgen gled fort förbi!
Hade tänkt att den skulle ge ny energi men jag känner mig trötter!
Det är nog dags att kolla järnvärdet igen, det tycks leva sitt egna

Idag har vart en vanlig onsdag med jobb, hämta barn, leka, tvätta, diska, fixa matlådor och sedan stallet.

Idag red jag fluga i paddocken! I vänster varv gick hon jätte bra i både skritt och tölt!
I höger gick hon efter ett tag ok i skritten och på slutet släppte hon några steg i tölten oxå, då gav vi oss för dagen!


Av emmizenma - 1 april 2013 09:25

Ägg jakt.

Ovido - Quiz & Flashcards