emmizenma

Alla inlägg under maj 2013

Av emmizenma - 7 maj 2013 21:37

Vilken försommardag vi haft idag!
Efter förskolan hängde vi ute och inne, Vilma gjorde hellokitty soppa av sand och vatten, Anton tittade lite på datorn. Sedan tog vi cyklarna med barnen bak och tog oss ner till storalekparken en stund innan vi for hem och stoppade barnen i säng.
Här om dagen däckade de bredvid varandra på soffan.

Fluga har gått ut på sommarbete, skönt! Ny kurs i juni bokad....
Blir nog ingen tävling nu, kanske till hösten!

Nu ladda inför långdag på jobbet i morgon sedan en ledig dag... Typiskt att det ska bli regn!

Av emmizenma - 4 maj 2013 18:12

Igår var jag och barnen in till E-lund för shopping. Det blev sommarkläder och badkläder inför vår resa och förhoppningsvis blir det väl lite värme och bad under sommaren här hemma oxå!

Sedan åkte barnen till mormor och morfar och sov över. De verkar ha haft det toppen och vi hämtade hem två trötta men nöjda barn :-)

Nu ska vi slappa lite och titta på tv!

Av emmizenma - 3 maj 2013 06:32

Igår var det date med PT- Ewa igen. Mage stod på agendan.*phu*

Alla har vi ju olika mål med träning, livet osv. Mitt mål med träningen är att orka en aktiv livsstil, orka ett fysiskt jobb, orka leka med barnen. Jag gillar tanken och känslan av att vara stark.
Igår var vi ner till stora lekparken, vi har lite drygt 3 km dit och Anton ville cykla. Jag förstod redan innan att han inte skulle orka cykla hem så jag tog med longerlinan....
Så det här är ett av svaren på varför jag tränar....

Av emmizenma - 2 maj 2013 08:36

Om lite drygt två veckor fyller Vilma 3 år. Ofattbart. Vart tog vår bebis vägen?
Här kommer efter önskemål en liten önskelista.

Vilma önskar sig en shoppingrunda med shopping av klänning och fika med festis och chokladboll.
Hon önskar sig även klistermärken, pyssel, hellokittty-saker, kläder, böcker, sandaler, hellokitty solhatt.

Av emmizenma - 1 maj 2013 19:25

Sköna maj välkommen!
Vi åkte hem strax efter 22 igår och båda barnen somna så fort vi satt oss i bilen men vaknade ändå vid 5 i morse. Inte på sina bästa humör, trötta så klart! Men Vilma sov 2,5 timme på dagen och Anton vila.
På eftermiddagen kom Denise och barnen förbi och lekte lite och vi grilla korv.
Nu sover Anton och Vilma ska jag sätt natta.

Jag red fluga idag, hon var lugn och fin. Traven tar sig mer och mer eller så är det jag som kommit på hur jag ska rida?!
Blev i alla fall en härlig stund i stallet!

Han även med en joggrunda...20 min medeljogg stod på schemat. Det blev 22 min. Gick ut lite för hårt och lyckades inte riktigt hålla samma tempo genom hela... Det är något man måste lära sig tror jag, att kunna disponera tiden eller kilometrarna för att kunna genomföra passets syfte.

Skönt att vara ledig resten av veckan!

Ovido - Quiz & Flashcards