emmizenma

Alla inlägg under mars 2013

Av emmizenma - 22 mars 2013 06:39

Full fart mot helgen!
Imorgon går takturs istölt av stapeln och både jag och Magnus är involverade i den. Det blir en lång dag!

Igår hade jag date med PT-Eva. Idag är musklerna ömma.
Det är så roligt och givande att träna med henne! Värt varenda krona.
Jag ser det som en investering för framtiden, att min rygg ska fixa mitt underbara jobb många år till!
Fokus ligger på ryggen, coren och rörlighet! Jag säger bara har ni möjlighet att träna med en bra pt så gör det! Många kanske tror att det bara är för att bygga muskler osv men en bra PT gör ett träningsupplägg utifrån dina mål eller så får man hjälp att skapa sina mål!
Övriga pass tränar jag hemma i vardagsrummet och i spåret. Då kan jag träna när barnen sover, tittar på film eller leker. Smidigt!

Dags att kicka igång denna dag!

Av emmizenma - 18 mars 2013 05:38

På Lördag är det dags!


 

Av emmizenma - 17 mars 2013 13:10

Igår ville Vilma så gärna följa med till stallet men eftersom jag skulle rida så gick det inte.
Därför lovade jag henne att få följa med idag! Anton tycker inte det är så jätte roligt att hänga med till stallet så han kunde vara hos farmor och farfar en stund!

Sist Vilma skulle rida fluga kastade hon sig bara och tyckte det var superläskigt.
Men hon är så harmonisk nu så idag gick det jätte bra!
Hade Vilma fått bestämma hade hon nog fortfarande setat kvar på fluga.
Innan vi släppte ut Musse i hagen borstade Vilma honom.

Av emmizenma - 16 mars 2013 18:53

Jag älskar dagar där jag hittar balansen mellan allt jag vill göra!
För mig är avkoppling att tex träna, ta en promenad eller hänga i stallet. Medans Magnus tex gärna hänger ett par timmar framför ett dataspel eller går på / tittar på fotboll.


Förmiddagen spenderade vi i badhuset. Antons kompis hade badkalas! Vilma badade oxå. Suras badhus brukar vara så kallt så därför åker vi sällan dit men idag var det fel på värmen och 35 grader varmt i poolen! Nice.
Lunchen lyxade vi till med sushi och kalleanka pizza!
Sedan sov vi en stund.

På seneftermiddagen mötte jag upp Rebecca vid stallet och vi tog en skrittur med damerna i solnedgången! Fluga var lugn och fin.
Tog fram pilturs gamla träns och satte på det raka gummibettet för att variera lite!


Nu blir det en lugn kväll i soffan!





Av emmizenma - 16 mars 2013 13:00

När jag sålde Piltur var det en stor lättnad. Inte en tår fälldes utan bara en stor lättnad att ha hittat ett bra hem.
Det är först senaste månaderna som saknaden ibland kommer över mig.
Jag köpte piltur som föl, bara 3 dagar gammal och själv var jag nybliven mamma till Anton som var lite drygt 1 månad gammal. Galenskap enligt många. Men med facit i hand ångrar jag verkligen inte det köpet för det förde in mig i islandshästvärlden och jag har fått lära känna härliga människor! Sedan går inte allt alltid enligt planerna men det kan ändå bli bra. Piltur har fått en toppen husse och de går bra för de, det värmer mitt hjärta!

Av emmizenma - 16 mars 2013 06:05

Så var helgen kommen!
Veckan har känts väldigt intensiv, 2 jobbdagar till 17 och 1 kväll med möte, hästar, barn, laga mat o.s.v intensivt men roligt!

Anton har aldrig hittat på saker han vet att han inte får.
Men Vilma, ja hon är den som kommer ge mig gråa hår ;-)
Fast man kan inte låta bli att skratta heller för hon är så himla härlig!
Igår skulle hon måla naglarna och ja företagsam är ordet och resten kan ni säkert lista ut ;-)


Av emmizenma - 13 mars 2013 05:30

Onsdags förmiddagar känns alltid lite som sista jobbiga biten i en uppförsbacke. Sedan efter lunch blir det lite lut nedåt helgen!

Igår var barnens förskola stängd. Vi hade fotografering på mitt jobb så jag och barnen åkte dit så jag kunde vara med på kortet! Sedan tog vi en lunch på donken!
På kvällen var det gympa! Det är inte alltid logistiken går ihop med jobbmöten och när Magnus är på jobb i Stockholm. Men farmor och farfar kunde rycka in och gå på gympa med barnen :-)

Idag ska jag gå ur bekvämlighetszonen ordentligt mer om det får ni veta sen ;-)

Av emmizenma - 12 mars 2013 15:00

Jag tror starkt på att man måste skapa sin egen lycka. Jag tror inte att lycka ramlar ner från ovan till vissa utvalda personer. Varje människa måste skapa och hitta sin lycka, vad mår jag bra av? Vad vill jag? Hur vill jag?

Sedan är livet inte så jävla happy hela tiden, vi får olika motgångar och utmaningar  som vi inte kan påverka och ibland måste man "bryta ihop" för att komma igen. Men man kan även till viss del välja hur man ska se och ta dessa olika prövningar!

Jag imponeras och inspereras av människor som vart med om svåra och traumatiska händelser men som bryter ihop och reser sig starka och väljer att göra något kretivt av det de vart med och som vågar skapa sin egen lycka!


Vad är lycka för dig?

Ovido - Quiz & Flashcards