emmizenma

Alla inlägg under mars 2013

Av emmizenma - 10 mars 2013 18:05

Dagen har bjudit på en blandad kompott. Först lång morgon och slappande sedan tog vi en tur in till Ica maxi och åt lunch på pizza hut!

På eftermiddagen gick jag till skogen bakom oss och körde intervaller. 10 vändor upp för backen i så högt tempo jag orkade och sedan gick jag ner. Sedan joggade jag vägen hem så sammanlagt var jag ute 30 min....

Efter det åkte jag och Vilma till stallet. Ponnysarna var iväg till ridhuset så vi åkte dit och tittade. Vilma fick rida lite på Ronja och var överlycklig :-)

Nu är det bara att ladda inför en ny vecka!

Bjuder på en bild från igår då vi gick till lekparken och grillade korv tillsammans med Denice, Putte och barnen! Härlig dag i solen!

Av emmizenma - 10 mars 2013 18:05

Dagen har bjudit på en blandad kompott. Först lång morgon och slappande sedan tog vi en tur in till Ica maxi och åt lunch på pizza hut!

På eftermiddagen gick jag till skogen bakom oss och körde intervaller. 10 vändor upp för backen i så högt tempo jag orkade och sedan gick jag ner. Sedan joggade jag vägen hem så sammanlagt var jag ute 30 min....

Efter det åkte jag och Vilma till stallet. Ponnysarna var iväg till ridhuset så vi åkte dit och tittade. Vilma fick rida lite på Ronja och var överlycklig :-)

Nu är det bara att ladda inför en ny vecka!

Bjuder på en bild från igår då vi gick till lekparken och grillade korv tillsammans med Denice, Putte och barnen! Härlig dag i solen!

Av emmizenma - 10 mars 2013 06:39

Jag kallar mig själv och Fluga  för  tränande skogsmullar!

Vi tycker båda om att ta oss ett pass på banan eller strutta runt i skogen över stock och sten, vi varierar oss :-D

Det var för övrigt längesedan vi var ute och skuttade runt i skogen!

Igår packade vi in oss i transporten och for till ridhuset, det känns alltid lite lyx att rida i ridhus speciellt nu när det är isigt,hårt och knöligt ute.


Fluga var mjuk som en fjäder!

Rebecca gör ett kanon jobb med damen!

Fick till riktigt sköna tölt längor.

Lär jag mig bara att rida ute på tävlingar oxå så skulle vi kunna få rätt bra poäng ;-)

Vi tränade lösgjörande och mjuka övergångar upp i tölten!


  

Av emmizenma - 8 mars 2013 16:12

Vår företagsamma dotter och hennes kompis hade idag "rymt in" under städningen ute på förskolan! De hade gått in, klätt av sig och skulle leka.

Haha ja vad ska man säga?! Jag kunde inte annat är att skratta tyst inom mig.... Den här lilla damen hon kan hon! Tänkte direkt på min lillasyster.... Hon gav mamma och min mormor en och annan rymning.

Vår älskade lilla påhittiga tjej ?

Av emmizenma - 8 mars 2013 14:08

 Vilma är frisk igen, var tack och lov bara en snabbvända!

Så jobb och förskola idag och dessutom tidig fredag, jag och barnen tjuvstartar fredagsmyset :-D


Denna vecka har det blivit 2 träningspass hittils.

1 pass med intervaller på löpbandet i tabata-form. Man jobbar 20 sek och vilar 10 sek 8 omgångar. Jag körde 3 sådana omgångar och sedan tränade jag axlar och core.


Pass 2 blev 20 min på crosstrainern och sedan armar och core i olika övningar!


För att effektiviera passen växlar jag mellan 2 övningar/muskelgrupper. Jag vilar alltså inget i mellan.

Så sammanlagt blir mina träningspass 25-40 min långa, men intensiva!

Ibland varierar jag och kör traditionellt eller lite längre konditionspass.


Imorgon kväll ska jag och Rebecca åka med hästarna till Ridhuset!

Har inte ridit sedan tävlingen, så det ska bli roligt!

Somliga går på krogen och dansar på lördagskvällarna vi åker till ridhuset och dansar fram i tölt med hästarna ;-)

 



Av emmizenma - 6 mars 2013 09:15

En bra start på dagen fast det är Vabdag idag, Vilma fick feber i måndagskväll men verkar piggare idag!

Så vi har dammat, damsugit och torkat golven så här på morgonkvisten! Jag älskar känslan av nystädat hem, det känns så luftigt, fräsch och fint!

Med hund och två barn blir det kladdigt, skräpigt och prylar överallt på engång så det gäller att njuta av de 5 min den nystädade känslan infinner sig   

Ser ut att bli fint väder ute idag, jag hoppas vi kan gå ut och få oss en nypa luft under dagen!


Sommarplanerna är i fullgång! Det ska sökas semester o.s.v

Vi åker i slutet av sommaren 1 vecka till Gran Canaria.... all inclusive en vecka med sol och bad! Det ska verkligen bli underbart!

Men jag skulle vilja åka till Astrid Lindgrens värld igen. Förra gången blev ju tyvärr Vilma sjuk så jag, Anton och mormor åkte!


Rastning efter vägen ner till Småland!

 



Av emmizenma - 4 mars 2013 10:28

Igår blev det två" kalas". Först var vi till farmor och farfar för att fira farfar som fyllt, vi fika och tittade på Vasaloppet. På eftermiddagen for vi till landet för att fira mormor som fyllt!
Vilma har vart hostig sedan natten till i söndags så två sömnlösa nätter och två hostiga barn är dagens skörd!

Igår han jag även med att ta lite kort på fluga och Rebecca. Shit vad fin hon blivit min lilla dam :-)

Av emmizenma - 2 mars 2013 06:34

Igår gjorde jag tacofisk, mycket gott!!!
Blanda 1 burk crème fraîche och 1 burk tacosås ( jag tog mild) och häll över ett block med torsk/ sej. Gratinera med ost och in i ugnen tills fisken är färdig. Servera med broccoli, ärtor, brytbönor och ev potatis om man vill!
Enkelt och gott!

Ovido - Quiz & Flashcards