emmizenma

Alla inlägg under juli 2013

Av emmizenma - 8 juli 2013 21:48

Sommaren är verkligen den tid på året som man blommar ut! Jag gillar snö och vinter oxå ( ogillar dock mörkret och slask!!!) men det är något visst med sommar! Ljusa kvällar, glass, bad, sol, grill m.m
Det bästa av allt är att man hinner träffa vänner på ett annat sätt genom grillkvällar, strandhäng, ridpass, lekparkshäng osv.

Idag har Anton vart iväg med farmor, farfar, kusiner och faster till lådbilslandet. En härlig dag har de haft!
Vilma fick önska vad hon ville göra och hon ville baka chokladbollar,muffins och bullar... Sagt och gjort!
Sedan åkte vi till camping och badade.
Kvällsmaten blev grillat med Denise med familj.

( bilden är från Kolmården förra året, ett mysigt sommarminne)

Av emmizenma - 6 juli 2013 16:17

Nu har jag semester! Tjohoo

I morse storstädade jag vårt sovrum och strukturerade och rensade i min garderob! Skön känsla.
Magnus fick hjälp av sin pappa att köra saker till åkerbruket. Mycket blev slängt, skönt!!!

Sedan tog vi cyklarna upp till camping för att ta årets första dopp i svenskt vatten :-)

Av emmizenma - 2 juli 2013 21:31

3 dagar kvar till semester, jag ljuger om jag säger att jag inte räknar ner!
Det ska bli skönt! Tre härliga veckor att ta till vara på! Sedan jobbar jag en vecka och slutligen en vecka ledigt till! Så nu hoppas vi på sol så att vi kan hänga på stranden.

Idag var Magnus på cirkelträning och jag är nyss hemkommen från en promenad, Har haft huvudvärk hela dagen så det fick bli en promenad för att njuta av en fin sommarkväll! Promenader är skönt för både kropp och knopp när man inte kan eller behöver en lugnare dag från intensivare träning.

Igår kunde jag kompa ut några timmar och då tog vi cyklarna till farmor och farfar! Båda barnen orkade cykla både dit och hem!
Anton har blivit riktigt modig, han har inte alls vart så förtjust i att cykla tidigare. Vilma har lärt sig att cykla på cykeln hon ärvt av Anton.

Ovido - Quiz & Flashcards