emmizenma

Direktlänk till inlägg 28 juli 2013

Flugan och föreningslivet

Av emmizenma - 28 juli 2013 06:57

Igår morse mötte jag upp Jane i stallet vid 8 och vi tog en morgonrunda, den vi kallar "crossbanan".

Det var så härligt, änligen känns det roligt att rida igen. Så roligt att jag anmält oss till kurs i slutet av Augusti.

Jag har sänkt alla ambitioner och rider bara när jag har tid och lust, det ska inte vara ett stressfyll "måste". Fluga verkar må bra ändå....


 


Vilma är anmäld till ridlekis i höst!

När vi var i Ullared eller Gekås som affären heter så köpte jag ridbyxor och ridhjälm till Vilma. Ridhjälm får de säkert låna men eftersom hon rider ibland på Fluga och är med i stallet är det bra med en egen.

Fick frågan varför hon skulle börja på ridskola när vi har Fluga?!

Men jag tänker att på ridskolan får hon lära sig säkerhet av utbildad personal, gemenskap med andra barn, ponnysar i lagom storlek helt enkelt den gemenskap som föreningslivet innebär.

Jag tycker och tror att föreningsliv är bra för  barn och ungdomar, sysselsättning oavsett vad eller vilken sport. Vi kommer defenetivt vara aktiva i de föreningar som barnen väljer att delta i just för att både jag och Magnus tror på det och det behövs alltid folk! Även om de börjar med tex innebandy eller balett som jag inte kan ett smack om kan man alltid tvätta matchkläder, ställa upp och köra, ragga dommare, stå i kiosken eller vad det nu må vara!

Och ja självklart tycker jag det är roligt att Vilma vill rida, det vore kul att få dela på detta intresse och kanske i framtiden ha en häst ihop. Men Vilma får självklart välja precis vad hon vill och vill hon inte rida så slipper hon självklart det. Det ska vara roligt och lustfyllt annars tröttnar man.

Anton är inte lika taggad, men om hans kompis A börjar på fotboll då ska han oxå gå säger han. Han gillar familjegympan :-D


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmizenma - 17 juli 2015 22:07

4 veckors semester och en jobbvecka avklarad. Nu återstår 2 veckors semester. Vädret har vart väldigt upp och ner, sol, regn och kAllt. Men några varma dagar fick vi vecka 27. Vi har badat, lekt, hängt med kompisar och besökt Furuvik. Anton har va...

Av emmizenma - 1 juni 2015 13:14

Ett tag sedan jag skrev här blev jag påmind om av min kära mor. Vi har avverkat kalas på kalas under våren. Båda barnen, kusin, gudbarn och kompisar. Vår lilla tjej som inte är så liten längre fyllde 5 år i maj. Firad av släkt och vänner. Ba...

Av emmizenma - 24 april 2015 05:11

Så kom äntligen 7-års dagen. Vi tassade upp tidigt och sjöng för Anton som nyvaken öppnade sina paket från Oss " oh tack" " oh tack" " men hur har ni haft råd med allt det här?". (Vi har pratat ganska mycket om pengar och pengars värde. Ibland f...

Av emmizenma - 17 april 2015 05:41


När jag nattat barnen och de sover vid 19.30-20 så har jag inte orkat ta mig upp utan legat i sängen och spelat candy crush. Sedan somnat tidigt. Rätt skönt. Har fixat lite födelsedagspresenter i veckan, vi har vart på gympa och simskola, tagit i...

Av emmizenma - 11 april 2015 09:25

Våren är här på riktigt! Påsken är firad och längtan efter födelsedagarna är stor! Vi avnjöt en lugn och skön påskhelg med mys, utflykt, cykel, ridning och god mat. Bjuder på några bilder från vår påskhelg. kusinerna vid anundshög. Utflykt a...

Ovido - Quiz & Flashcards