emmizenma

Alla inlägg under juni 2013

Av emmizenma - 5 juni 2013 17:44

Idag hade jag tidig onsdag och ett av de sista PT- passen innan semestrar osv. Triceps och bröst stod på agendan... Behöver jag säga att mina armar är som spagetti!?
Nu har vi myst, ätit och lekt här hemma.
Senare Ikväll kommer några tjejkompisar över och vi ska äta lite småplock och snacka i godan ro!

Imorgon ska vi fira nationaldagen! Vi gör det genom att vara hemma å greja lite... Tvätta och kanske börja packa sådant vi inte ska använda innan vi åker!
Fluga ska få lite motion oxå.

3 jobbpass kvar innan semester:-))

Av emmizenma - 2 juni 2013 11:37

Igår firade min morbor och hans fru 50-åring bröllopsdag.

Mina kusiner hade planerat en överraskningsfest till sin mamma och pappa med mat, fest och bjudit in släktingar.

Det var roligt att träffa alla.

Anton och Vilma var jätte duktiga, det var ju ändå en ganska "tråkig" tillställning ur en 3 åring och 5-årings perspektiv. Men de spelade fotboll med David (11 år), min kusins son. Sedan gick de tipspromenad med Marie....det roligaste var nog att få gå och hålla i paraplyet :-D


 


Av emmizenma - 1 juni 2013 06:22

Ett perfekt sätt att inleda helgen, träningsdate med PT- Ewa.
Vi tränade ute i det fina vädret, varmt och svettigt!
Vi körde en form av intervaller med inslag av styrka. Inga träningsredskap behövs och bara en sträcka att springa på. Perfekt pass att köra i trädgården medans barnen leker eller Varför inte på stranden?
Det gäller att göra det enkelt och inga ursäkter finns!!!

Jogga en sträcka fram och tillbaka i lungt tempo, lägg in olika övningar tex 5 armhävningar, 5 upphopp, 5rygglyft, 5knäböj... Då och då. Öka takten efter ett tag och på slutet är det maxfart och ökning av antalet till 10 i styrkeövningarna. 35 min körde vi. Sådana här pass går att variera och anpassa i oändlighet, bara fantasin och kreativiteten som sätter gränser!
Dessutom är de tidseffektiva.



Ovido - Quiz & Flashcards